Tajný kód
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Hledání tajného kódu, který žáky dovede k nečekaně velké odměně. Stačí jen správně zodpovědět otázky týkající se stavby těla rostlin.
Hledání tajného kódu, který žáky dovede k nečekaně velké odměně. Stačí jen správně zodpovědět otázky týkající se stavby těla rostlin.
kořen
list
plod
rostlina
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Petra Stanjurová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 22. 05. 2009
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Helmut Harzer
24.5.2009
Komentář
Se zájmem jsem si prohlédl Váš materiál. Upozorním Vás ovšem na jeden nedostatek. Při volbě správné odpovědi má průměrně počítačově vzdělaný žák 100% jistotu, že odpoví správně. Na správném políčku dojde totiž ke změně ikony kurzoru, zatímco na ostatních ke změně nedojde. Hypertextový odkaz je třeba vložit i k ostatním políčkům.

Petra Stanjurová
25.5.2009
Komentář
Dobrý den, děkuji za upozornění. Přiznám se, že o tomto nedostatku vím, ale nevím si rady s tím, jak ho odstranit. Ta ikonka se mi tam objeví automaticky, takže jsem předpokládala, že ani jinou možnost nemám.Petra S.

Ondřej Neumajer
25.5.2009
Komentář
Dobrý den,
asi Vás nepotěším, ale problém je v tom, že na testování používáte nevhodný softwarový nástroj. Předpokládám, že k volbě prezentačního programu jste patrně dospěla proto, že s ním umíte a lákala Vás možnost využít jej i v oblasti testování. To je totiž běžná motivace učitelů, kteří zkouší přemluvit Powerpoint k takovýmto vylomeninám.
Primárně je tento program ale určen na jiné účely a proto je jeho využití na testování nepříliš šťastné. Doporučuji využít nějaký nástroj, který byl za účelem testování přímo vytvořen. Chce si to sice ze začátku dodat trochu odvahy v průzkumu toho, co Vám vyhovuje, ale pak zjistíte, jaké možnosti se Vám otevírají.
Pěkný den
ON
asi Vás nepotěším, ale problém je v tom, že na testování používáte nevhodný softwarový nástroj. Předpokládám, že k volbě prezentačního programu jste patrně dospěla proto, že s ním umíte a lákala Vás možnost využít jej i v oblasti testování. To je totiž běžná motivace učitelů, kteří zkouší přemluvit Powerpoint k takovýmto vylomeninám.
Primárně je tento program ale určen na jiné účely a proto je jeho využití na testování nepříliš šťastné. Doporučuji využít nějaký nástroj, který byl za účelem testování přímo vytvořen. Chce si to sice ze začátku dodat trochu odvahy v průzkumu toho, co Vám vyhovuje, ale pak zjistíte, jaké možnosti se Vám otevírají.
Pěkný den
ON

Petra Stanjurová
25.5.2009
Komentář
Děkuji Vám za radu. Rozhodně se po něčem porozhlédnu, protože tyto činnosti děti velmi baví. Nětušila jsem, že softwar, který popisujete existuje. Petra S.

Jan Voda
26.5.2009
Komentář
Dobrý den. Já myslím, že to není zásadní problém - pokud nám jde primárně o to, aby se žáci něco naučili. My jsme si prošli celý "test" společně na dataprojektoru, klikal vždy jeden žák až poté, co se třída shodla na odpovědi. Škoda, Ondřeji, že nejste ve svých radách ohledně vhodného software konkrétnější. Naopak velmi oceňuji tvořivost Petry při vymýšlení různých skrývaček apod. ve standardním MS prostředí. Honza

Petra Stanjurová
27.5.2009
Komentář
Děkuji za všechny vaše reakce, jsou velmi zajímavé. A panu Vodovi děkuji za pochvalu. Moc mě potěšila. Musím říci, že si té měnící se ikonky zatím nikdo z dětí nevšiml a mám to tak ve všech svých prezentacích, které běžně používám. Pana Ondřeje bych se také ráda zeptala, který software má na mysli. Já žádný takový neznám.
Hezký den Petra S
Hezký den Petra S

Petra Stanjurová
27.5.2009
Komentář
A co melouny, pane Vodo?
Nebyly děti zklamané?
Petra S.
Nebyly děti zklamané?
Petra S.

Ondřej Neumajer
27.5.2009
Komentář
Dobrý den,
nabízím několik odkazů bez nároku na komplexnost. Z jednoúčelových jednoduchých programů jde např. o programy:
Test 1.1.4.25 - freeware
http://www.slunecnice.cz/sw/test/
nebo
UTP - univerzálny testovací program 1.00 - demoverze
http://www.slunecnice.cz/sw/utp/
Komplexnější český program od společnosti Dosli:
DoTest 4
http://web.dosli.cz/cze/produkty/dotest4
A pak celé systémy, které nabízejí daloko více:
Hot Potatoes v 6 - zdarma pro veřejné vzdělávací instituce
http://hotpot.uvic.ca/
Moodle - 1.9 - open source
http://moodle.org/
Obecně je ale problém v tom, že některé výstupy z výše uvedených programů nemusí splňovat všechna specifika Digitálních učebních materiálů, viz http://blog.rvp.cz/metodika/prispevky/patri-sem-ten-dum.html. To však neznamená, že je nelze úspěšně pro vyučování použít.
ON
nabízím několik odkazů bez nároku na komplexnost. Z jednoúčelových jednoduchých programů jde např. o programy:
Test 1.1.4.25 - freeware
http://www.slunecnice.cz/sw/test/
nebo
UTP - univerzálny testovací program 1.00 - demoverze
http://www.slunecnice.cz/sw/utp/
Komplexnější český program od společnosti Dosli:
DoTest 4
http://web.dosli.cz/cze/produkty/dotest4
A pak celé systémy, které nabízejí daloko více:
Hot Potatoes v 6 - zdarma pro veřejné vzdělávací instituce
http://hotpot.uvic.ca/
Moodle - 1.9 - open source
http://moodle.org/
Obecně je ale problém v tom, že některé výstupy z výše uvedených programů nemusí splňovat všechna specifika Digitálních učebních materiálů, viz http://blog.rvp.cz/metodika/prispevky/patri-sem-ten-dum.html. To však neznamená, že je nelze úspěšně pro vyučování použít.
ON

Stanislava Andršová
27.5.2009
Komentář
Milá Petro Stan, je to hodně zajímavé a přínosné téma k diskuzi. Co takto tento problém, který řeší jistě celá řada učitelů, přenést do http://diskuze.rvp.cz/? Možná nápadů k řešení bude celá řada a mít možnost volby je příjemné. S pozdravem Stáňa A.

Petra Stanjurová
27.5.2009
Komentář
Děkuji,pane Ondřeji, určitě se na to mrknu. Vlastně už jsem mrkla a hned ten první nevypadal tak složitě.Petra S

petr.krupka@email.cz
7.12.2009
Komentář
Já jsem nadšený. Dle mého názoru jde PowerPoint přesvědčit k ledasjakým psím kusům, bez ohledu na to, že je to prezentační nástroj.
Myslím si, že řešení s hypertextovým odkazem je jednoduché - stačí do prezentace vložit další stránku, na kterou budou všechny chybné odpovědi odskakovat, na ni napsat něco jako "zkus to znovu" nebo tak a dát tam tlačítko s odskokem zpět na poslední zobrazený snímek.
Přeji další ppodobné nápady a zdravím.
Myslím si, že řešení s hypertextovým odkazem je jednoduché - stačí do prezentace vložit další stránku, na kterou budou všechny chybné odpovědi odskakovat, na ni napsat něco jako "zkus to znovu" nebo tak a dát tam tlačítko s odskokem zpět na poslední zobrazený snímek.
Přeji další ppodobné nápady a zdravím.

Petra Stanjurová
22.12.2009
Komentář
Děkuji za všechny komentáře.
Pane Krupko, děkuji za konkrétní radu. Pracuji na podobné prezentaci a vaši rady zde využívám. Hezké vánoční svátky všem autorům i uživatelům.
Petra Stanjurová
Pane Krupko, děkuji za konkrétní radu. Pracuji na podobné prezentaci a vaši rady zde využívám. Hezké vánoční svátky všem autorům i uživatelům.
Petra Stanjurová
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.