Život v lese - soutěž
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Prezentace slouží k opakování a oživení učiva z přírodovědy (Společenstva lesa). Žáci mají dle ukryté fotografie, která se jim postupně odkrývá, určit, o jakého živočicha či rostlinu rostoucí v lese se jedná. Kdo uhádne, získává odměnu (korálek, obrázek apod.). Vyhrává ten, kdo získá nejvíce odměn.
Prezentace slouží k opakování a oživení učiva z přírodovědy (Společenstva lesa). Žáci mají dle ukryté fotografie, která se jim postupně odkrývá, určit, o jakého živočicha či rostlinu rostoucí v lese se jedná. Kdo uhádne, získává odměnu (korálek, obrázek apod.). Vyhrává ten, kdo získá nejvíce odměn.
les
plod
rostlina
soutěž
živočich
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Petra Stanjurová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 06. 05. 2009
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Svatopluk Mareš
6.5.2009
Komentář
Tato prezentace byla jistě pracná, nicméně měl bych jednu technickou připomínku: bylo by přínosnější načasovat animaci tak, aby se jednotlivé díly odkrývaly při kliknutí myší. Dětem je potřeba dát čas, aby analyzovaly jednotlivé odkryté dilky (napr.: voda - bude to vodní živočich, kopyto - kopytník atd.). Při současném nastavení akcí "změna po předchozím snímku" se prezentace nedá zastavit a není prostor pro interakci a analýzu. Systém odkrývání je velmi pěkný nápad, je jen škoda, že je hra zaměřena pouze na kompetici. Přimlouval bych se pro nepodceňování diskuze s dětmi nad jednotlivými díly, které se postupně odkrývají, protože právě jejich "uvažování nahlas" může být výbornou zpětnou vazbou pro učitele. P.S. Ta veverka nemá chybu :-)

Petra Stanjurová
6.5.2009
Komentář
Dobrý den, kliknutí myší je určitě dobrý nápad, hra by zase byla o něčem jiném. Diskuze nad odkrytými díly by jistě byla legrační.Umím si to živě představit. A co se týče kompetice, možná se budete divit, ale já jsem tyto prezentace naopak využila při práci v kooperativních skupinách, i když stejně tak, jak popisuji v anotaci(korálky za správnou odpověď atd.) Žáci byli ve skupinách po pěti, byli rozděleni dle rolí. Jeden byl botanik - rozhodoval, zda je ukrytá rostlina dřevina, nebo bylina, druhý byl milovník zvířat - rozhodoval, zda je živočich obratlovec, třetí byl zapisovtel - všechna tozhodnutí svých kolegů zapisoval na papír, čtvrtý byl gong - tlesknutím oznámil, že je skupina hotová a pátý byl mluvčí - oznamoval odpověď. Jistě je možné utvořit mnoho obměn. Když jsem prezentaci vytvářela, věděla jsem, že jí budu používat na interaktivní tabuli, proto jsem nedala akci po klepnutí myší. Myslím, že by nás to zdržovalo. (Než tam každý dojde, ruch u toho...)Tak jsem to prostě spustila a starejte se, ovečky moje. Musím říct, že i tak děti hodně diskutovaly, to byste koukal. No spíš řvaly. Někdy nebylo poznat, která skupina byla první hotová. Děkuji za námět. Mějte se hezky Petra S.

Svatopluk Mareš
7.5.2009
Komentář
Dobrý večer, děkuji za reakci. Je velmi pozitivní slyšet, jak kreativně jste s materiálem naložila. A zároveň velmi inspirativní. Děkuji. Líbí se mi rozdělení rolí v týmu, zvláště pak "gong", který se najde v každé třídě :-) (tím samozřejmě tuto roli nepodceňuju)! Naopak - naopak je to velmi hezký a přínosný příklad toho, jak pracovat s rozdělením rolí v týmu. Přeji Vám hodně pozitivních zážitků. :-)

Svatopluk Mareš
7.5.2009
Komentář
P.S. Myslím si, že Váš metodický nástin hodiny je velmi návodný a cenný. Doporučil bych ho příště uvádět jako "anotaci" - pomůže to mnohým ostatním! :-)

Dana Svobodová
13.5.2009
Komentář
Velmi inspirativní, nápadité s širokým využitím nejen při opakování a procvičování. Může být použité jako východisko pro problémové učení - vyhledávání a zpracování informací, porovnávání výsledků ve skupinách,řešení problému, ale rovněž jako evokace (co o daném tématu - lese - vím). Děkuji za skvělý nápad i práci při tvorbě prezentace.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.