Pampeliškování – postup pracovní činnosti
Autor
Mgr. Petra Cemerková Golová
Poskytovatel
Datum vložení
22. 3. 2018
67
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Pracovní list je součástí projektu Pampeliškování, který je zaměřen na podporu čtenářství, podporu čtenářské gramotnosti, čtení s porozuměním s využitím moderních metod a ICT technologií a na práci s informacemi. Žáci se stanou v průběhu školního roku spoluautory projektu. Budou pracovat s textem, podle kterého napíší jednoduchý recept. Podle receptu si pak uvaří vlastní pampeliškový med, který dají svým maminkám k svátku. Na základě vlastní zkušenosti následně výrobu medu popíší. V rámci projektu budou pořizovat pomocí tabletu fotodokumentaci. Z fotografií vytvoří ve dvojici foto recept. S tabletem budou také natáčet dvouminutová videa. V tříčlenných skupinkách z nich sestaví video recept. Ujmou se přitom role moderátora, režiséra a kameramana. Nakonec budou tvořit reklamu na svůj vyrobený med. Všichni se na chvíli stanou členy vedení firmy a budou pomocí brainstormingu vymýšlet, jak nalákat spotřebitele na koupi medu. Pobaví se o tématu klamavé reklamy a naučí se o svém výrobku informovat stručně, věcně a bez manipulace. Aby k tomuto výstupu mohli dojít, budou muset pracovat s informacemi o pampeliškách a jejich léčebných účincích. Budou pracovat s textem pomocí metody I.N.S.E.R.T. Budou v něm vyhledávat vetřelce a číst pomocí čtečky QR kódy s informacemi. Projekt zhodnotí pomocí hlasovátek v aplikaci Plickers a pomocí krátkého dotazníku. O projektu napíší krátké oznámení do novin, které doplní vlastním výtvarným doprovodem.
Pracovní list je součástí projektu Pampeliškování, který je zaměřen na podporu čtenářství, podporu čtenářské gramotnosti, čtení s porozuměním s využitím moderních metod a ICT technologií a na práci s informacemi. Žáci se stanou v průběhu školního roku spoluautory projektu. Budou pracovat s textem, podle kterého napíší jednoduchý recept. Podle receptu si pak uvaří vlastní pampeliškový med, který dají svým maminkám k svátku. Na základě vlastní zkušenosti následně výrobu medu popíší. V rámci projektu budou pořizovat pomocí tabletu fotodokumentaci. Z fotografií vytvoří ve dvojici foto recept. S tabletem budou také natáčet dvouminutová videa. V tříčlenných skupinkách z nich sestaví video recept. Ujmou se přitom role moderátora, režiséra a kameramana. Nakonec budou tvořit reklamu na svůj vyrobený med. Všichni se na chvíli stanou členy vedení firmy a budou pomocí brainstormingu vymýšlet, jak nalákat spotřebitele na koupi medu. Pobaví se o tématu klamavé reklamy a naučí se o svém výrobku informovat stručně, věcně a bez manipulace. Aby k tomuto výstupu mohli dojít, budou muset pracovat s informacemi o pampeliškách a jejich léčebných účincích. Budou pracovat s textem pomocí metody I.N.S.E.R.T. Budou v něm vyhledávat vetřelce a číst pomocí čtečky QR kódy s informacemi. Projekt zhodnotí pomocí hlasovátek v aplikaci Plickers a pomocí krátkého dotazníku. O projektu napíší krátké oznámení do novin, které doplní vlastním výtvarným doprovodem.
čtenářská gramotnost
čtenářství
čtení s porozuměním
I.N.S.E.R.T.
komunikace
kooperace
kreativita
kritické čtení
kritické vnímání mediálních sdělení
Plickers
práce v realizačním týmu
QR kód
řešení problémů a rozhodovací dovednost
seberegulace a sebeorganizace
tvorba mediálního sdělení
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Petra Cemerková Golová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 30. 10. 2017
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.