Vyhledávání obrázků
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Materiál je určen pro děti předškolního, případně mladšího školního věku a slouží k rozvoji zrakového vnímání, zlepšení orientace v ploše, podporuje koncentraci pozornosti, zrakovou paměť a zlepšuje postřeh. Pracovní list se po vytištění zalaminuje. Děti pracují samostatně, případně ve dvojicích či skupinách. Učitel vyzve děti, aby vyhledávaly daný obrázek: 1. fáze – učitel říká konkrétní slovo, které je pojmenováním obrázku (KRÁVA); 2. fáze – učitel slovo hláskuje, případně slabikuje (K-R-Á-V-A, KRÁ-VA); 3. fáze – učitel popisuje pozici obrázku (hledáme 3. obrázek v páté řadě, vlevo nahoře, první, poslední, hned před atd.); 4. fáze – učitel popíše slovo opisem (hledáme obrázek, na kterém je hospodářské zvíře, které nám dává mléko); 5. fáze – učitel říká větu, ze které vynechá slovo, pojmenovávající konkrétní obrázek (Babička šla do chléva podojit ... .). Žák, který jako první obrázek objeví, získává jako odměnu žeton, který si na obrázek položí. Vyhrává ten žák, který nasbíral nejvíce žetonů. Modifikace: Nerozlišujeme, kdo našel obrázek první, ale čekáme, až obrázek najdou všechny děti. Pokud ho najdou, označí ho na zalaminovaném listu "mazací" fixou. Je možné vybírat takové obrázky, které po označení vytvoří nějaký tvar.
Materiál je určen pro děti předškolního, případně mladšího školního věku a slouží k rozvoji zrakového vnímání, zlepšení orientace v ploše, podporuje koncentraci pozornosti, zrakovou paměť a zlepšuje postřeh. Pracovní list se po vytištění zalaminuje. Děti pracují samostatně, případně ve dvojicích či skupinách. Učitel vyzve děti, aby vyhledávaly daný obrázek: 1. fáze – učitel říká konkrétní slovo, které je pojmenováním obrázku (KRÁVA); 2. fáze – učitel slovo hláskuje, případně slabikuje (K-R-Á-V-A, KRÁ-VA); 3. fáze – učitel popisuje pozici obrázku (hledáme 3. obrázek v páté řadě, vlevo nahoře, první, poslední, hned před atd.); 4. fáze – učitel popíše slovo opisem (hledáme obrázek, na kterém je hospodářské zvíře, které nám dává mléko); 5. fáze – učitel říká větu, ze které vynechá slovo, pojmenovávající konkrétní obrázek (Babička šla do chléva podojit ... .). Žák, který jako první obrázek objeví, získává jako odměnu žeton, který si na obrázek položí. Vyhrává ten žák, který nasbíral nejvíce žetonů. Modifikace: Nerozlišujeme, kdo našel obrázek první, ale čekáme, až obrázek najdou všechny děti. Pokud ho najdou, označí ho na zalaminovaném listu "mazací" fixou. Je možné vybírat takové obrázky, které po označení vytvoří nějaký tvar.
orientace v rovině
1
práce s tabulkou
1
koncentrace
obrázek
orientace v ploše
pozornost
pravolevá orientace
vyhledávání
zraková diferenciace
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Vendula Dovole
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 12. 05. 2016
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Zajímavou formou využívá pro rozvoj orientace v rovině práci s tabulkou.
Materiál rozvíjí
čtenářskou gramotnost
dítě
- vyhledá informaci v obrázku, vybaví si informaci ze čteného textu a porovná je
matematickou gramotnost
dítě
- vybere z ústního projevu nebo z obrázku podstatné informace
- využívá grafické symboly v běžném životě
- porozumí ústnímu zadání konkrétního úkolu s využitím obrázku
digitální gramotnost
dítě
- porovnává, uspořádává a třídí soubory předmětů podle určitého pravidla