Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Oldřich SUCHORADSKÝ
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 13. 03. 2008
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: test
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Ony se sice tyto testy snadno vyhodnocují, ale ví dítě, čemu a jak rozumí? Ono - když to není alternátor, no tak jsem měl asi zaškrtnout dynamo, hm.
Toto chceme? Dnes? Když jsou cílem vzdělávání klíčové kompetence - tedy nejen znalosti, ale i dovednosti, postoje...
Už ve vzdělávacím programu Základní škola, byly cílem vzdělávání znalosti spolu s dovednostmi! Test na definice nedává dovednostem prostor.
Komentář
Komentář
Komentář
Mimochodem, podívali jste se na ten test? Alespoň jeden z vás? To jsou tak naprosté základy, že tam fakt není čemu rozumět, natož pak co rozvíjet. Ta fáze v tom levém kolíku buď je nebo není. Tečka. A ta malůvka značící dvojitou izolaci prostě nějak vypadá. Čemu na tom, jmenovče, chceš nerozumět?
Rozvíjet se můžete, až budete malovat zapojení diod na usměrnění střídavého proudu. A tomu můžete i nerozumět :-) Ale k tomu je odsud ještě hodně dlouhá cesta.
Když už bych něco chtěl opravdu vytknout, jsou to otázky, které plynou ze sebe navzájem. Např. ve stridavy_proud.doc jsou to dvojice otázek 1, 2 a 3, 7. Když na jednu odpovíte, máte odpověď i na druhou.
Komentář
Bez znalostí se neobejdeme, to je jasné, ale neoddělovala bych je od zbytku toho všeho, proč se děti ve škole učí. Proto se ve škole už dětí neučí vyjmenovaná slova vyjmenovat za sebou (znalosti), ale učí se umět podle nich psát i/y v jiných slovech správně (dovednosti).
Ono těch důvodů, proč se mi tehle způsob ověřování žákových znalostí nelíbí, je taky to, že tímto testem ověřím JEN znalosti. I když autor testů tvrdí, že jejich vyplnění a následné vyhodnocení trvá chvilku a to je jedna z jejich velký výhod, ptám se: můžeme si dovolit takový "luxus", abychom se věnovali zvlášť znalostem? Máme na to čas? V hodině, odpoledne při opravách... Je to efektivní? Baví to děti? A hlavně - je to vypovídající, když dítě odpovědi tipuje??
Komentář
Je ale nutné si uvědomit, kde tuto "diskusi" vedeme. Digitální učební materiály jsou ze své podstaty dílčí a přispívají k naplnění očekávaných výstupů - nikoli je naplňuji. Pokud by autor tohoto materiálu neučil jinak než pomocí těchto testů, bylo by to na pováženou, každopádně pokud je tento test jen drobnou aktivitou na cestě k naplnění příslušného očekávaného výstupu, myslím, že je to naprosto v pořádku. Dril podle mě k výuce patří, jen nesmí být samoúčelný.
Když jsme prezentovali digitální učební materiály, vždy jsme dodávali, že nejsou všespásné - pokud je bude používat učitel, který si stáhne jen tyto testy a nic jiného dělat nebude, jeho výuku to rozhodně nezlepší.
Komentář
Sice testy jsou rychlé na vyhodnocování, ale nemají jen svá negativa. Ať už se prověřuje jakékoli učivo, tak stejně při učení platí Bloomova taxonomie výukových cílů, tzn. že nejdříve se musí žák něco naučit nazpaměť a poté může postupovat výše, tzn. pochopit hlouběji učivo, analyzovat,... Ono i v písemce si při řešeních fyzikálních úloh může žák tipnout vzorec a nemusí ani vědět, co počítá a proč.
Komentář
Test i pro žáky ZŠ by měl respektovat platné elektrotechnické názvosloví a správnost správných odpovědí. Test je zatížený vazbou na učivo z fyziky a hlavní a důležitá témata bezpečnost práce jsou nahrazena zkoušením z názvosloví a rozdílů mezi vidlicí a zásuvkou (většina laiků stejně nazná rozdíl mezá zásuvkou a zástrčkou, ale to je vedlejší). Otázka 1 a 2 jsou zbytečné, snad pro upoutání pozornosti k tématu. Otázky 3, 4 a 5 zkoušejí z názvosloví zásuvka, zástrčka, vidlice.
Je třeba provést revizi testů a opravit názvosloví, například otázka číslo 4 a pojem "nulák". Otázky 6, 7, 8 a 9 je třeba opravit. Například v otázce 8 je otázka na barvu drátu. Drát má barvu kovu, ze ktrerého je vyrobený. Barevná je izolace. A i další otázky by zasloužily revizi.
Co se testů týče, jsou používané jako prokazatelný dokument o konání zkoušek i u profesionálů. Podívejte se například testy na http://www.elmer.cz/testy.html nebo http://home.tiscali.cz/comtes/Testy.html
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.