Chatbot EMA
2 průměrné

Přídavná jména

Autor
Mgr. Simona Vágnerová
Datum vložení
22. 3. 2018
75 0 6
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

adjektivum
druh
pravopis
přídavné jméno
stupňovat

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Simona Vágnerová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 16. 05. 2013
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: odborné vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Zdeněk Sotolář 17.5.2013

Komentář

Materiál jistě najde v hodinách využití, ale nepřináší nic nového, především nevede žáka k tvořivosti, učiteli nenabízí žádný nový nápad, pohled, směr (nic velkého, třeba jen malou jiskřičku), zřejmě jen opakuje použitý zdroj.  Jaký smysl má ze cvičebnice vyrábět pracovní listy? 

Simona Vágnerová 20.5.2013

Komentář

Dobrý den,



uvedený DUM má za úkol zopakovat problematiku přidavných jmen - jejich pravopis, travosloví a využití. Byl vytvořen proto, aby studenti prostřednictvím promítání projektorem na bílou tabuli mohli doplňovat a odůvodňovat procvičované jevy před celou třídou, tím si tento jev procvičí všichni.  Tento DUM nemá za úkol vymýšlet něco nového, pouze procvičit látku. Myslím si, že každý DUM nemusí obsahovat převratný nápad a úžasnou nostou myšlenku, v tomto případě jde o pouhé procvičení látky základní školy. Pokud pracujete ve školské praxi, pak jistě víte, že rychlé a efektivní zopakování (což umožňuje tento DUM) dává prostor k dalším aktivitám - mnohdy nápaditým.



S přáním krásného dne                Petra Karfíková

Radek Sárközi 20.5.2013

Komentář

Jaký smysl má ze cvičebnice vyrábět pracovní listy? Asi žádný, ale to je problém tak 99 % DUMů, ne?

Zdeněk Sotolář 20.5.2013

Komentář

Paní kolegyně Karfíková, nemanipulujte trochu? O žádném převratném nápadu jsem přece nemluvil, a nepochybuji dokonce ani o použitelnosti DUMu. (A nejsem tak přísný jako Radek Sárközi a pár procent bych přece jen ubral).Hájil jsem vždy takovou použitelnost proti představám o "plošné" inovativnosti tisíců nových "šablonových" DUMů. Chtěl jsem jen malou jiskřičku tvořivosti, protože si myslím, že i opakování látky základní školy může tvořivost doprovázet. Třeba obyčejné tvoření vět. Chtěl jsem jen maličkou jiskřičku něčeho nového, odlišného, protože DUM je publikován. Třeba práci se souvislým textem, za který se tuhle přimlouval pan Hausenblas. Citace zdroje jen potvrzuje (Nebo se mýlím?), že jde jen a jen o přepis cvičebnice. Já si na rozdíl od Vás myslím (aniž  bych se chtěl dotknout autorky a s plným vědomím toho, že mi může na hlavu přilétnout kritika na nějaký můj DUM), že je to dnes na portále rvp málo

Miroslav Melichar 20.5.2013

Komentář

Dobrý den! Na jednu stranu rozumím připomínkám pana kolegy Sotoláře, na druhé straně, proč je to na rvp.cz málo právě dnes? Byly časy, kdy bylo publikováno třeba 10 nových DUMů denně a autorům byl za ně vyplácen honorář. Nebyl tehdy ten správný čas na vyšší požadavky? Nebo teď jsou už přece učitelé jiní a mají zvládat víc? Tuším, že tento DUM je věcně bez chyb - ani to nebývalo dříve samozřejmé.

Zdeněk Sotolář 20.5.2013

Komentář

O kvalitě DUMů jsme už mluvili. Proč to dnes? Portál musel nějak nastartovat, tím neříkám, že se bralo vše, ale učitelé-autoři potřebovali podporu. Kdo byl zvyklý publikovat? O tom, že učitelé dnes mají zvládat víc, není pochyb. I jako autoři DUMů. Nemyslím, že by na nové kolo debaty o kvalitě bylo pozdě. Naopak, vždyť teď se kolem valí lavina DUMů vzešlých ze šablon. Neměla by tak snadno zasypat právě metodický portál.