Chatbot EMA
0 ohodnoť!

František Gellner – To je teď celá moudrost moje

Autor
Mgr. Simona Vágnerová
Datum vložení
22. 3. 2018
33 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

báseň
buřič
František Gellner
generace
interpretovat

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Simona Vágnerová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 15. 05. 2013
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: odborné vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Petr Koubek 15.5.2013

Komentář

Při rozboru básně by čtenář měl být veden od pravděpodobného básnického účinku zamýšleného autorem k analýze a případně k syntéze - dokázal básník předpokládaný účinek podpořit kompozicí nebo jazykovou stránkou díla? Ne? Proč? Dokázal to? Čím mě báseň výrazně oslovila...



Vámi představený způsob je možný, ale velmice schematický a povrchní. V tomto článku nabízím alternativu práce s uměleckých textem. Na podzim budu mít na téma interpretace poezie v literární výchově webinář.



Drobné výhrady k obsahu DUM:



- při zadávání požadavku vyjádřit téma lyrické poezie nepoužívat výraz "vypráví";



- výraz "role autora" není přesný, využívejte spíše "lyrický subjekt";



- kompoziční analýza v pojetí DUM jevelmischematická (doporučuji - k čemu využívá autor schematické a pravidelné metrum, k čemu je jeho částečné zpochybnění v závěrečném dvojverší; podobná výstavba je užívána některými textaři současné hudební produkce - zkuste si připravit nějaký podobně komponovaný text Vaší oblíbené hudební skupiny... a další možné nápady);



- bylo by dále dobré podpořit kompoziční analýzu kvalitněji strukturovanou analýzou tematickou; to by pak ale z pracovního listu musely zmizet nástřely smyslu textu formulované učitelem;



- samy interpretační nástřely berou žákovi tu jedinečnou příležitost nabízející se při četbě textu jim věkově blízkého a podobně jako oni radikálně laděného tvůrce: pečlivější přečtení a pokus o vlastní interpretaci tohoto textu by mohly žáky zaujmout a některé třeba i přitáhnout k četbě moderní české poezie a světu jejích autorů.