Rozvoj porozumění nesouvislému textu
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Zajímavá inspirace do hodin čtení pro žáky 4.–5. třídy. Hodí se na zahájení po vánočních prázdninách, žáky však potěší i v průběhu roku zavzpomínáním na Vánoce. Žáci pracují s kopií stránky vánočního televizního programu, zopakují si digitální hodiny a jejich převody, učí se orientovat v typu nesouvislého textu, se kterým mají čeští žáci větší problémy než s texty souvislými (PISA 2009), propojují předchozí zkušenosti z textu i ze života se čteným textem. Vycházíme z faktu, že drtivá většina dětí sleduje televizi denně nebo téměř denně a proto s velkou pravděpodobností shlédli TV vysílání v průběhu Vánoc. Tato tematika je dětem velmi blízká, zaměřená tradičně většinou na pohádky a dětskou tvorbu v různých provedeních. Jako návaznost je možné provést čtení některé z klasických pohádek uvedených i ve filmovém provedení (např. Popelka – Tři oříšky pro Popelku) a zhodnotit, v čem se liší text a film po obsahové i formální stránce. V této hodině se budou žáci věnovat televiznímu programu a jeho porozumění, TV program se promítá podle vybavenosti třídy na interaktivní tabuli, projektoru nebo se vytiskne jeho kopie.
Zajímavá inspirace do hodin čtení pro žáky 4.–5. třídy. Hodí se na zahájení po vánočních prázdninách, žáky však potěší i v průběhu roku zavzpomínáním na Vánoce. Žáci pracují s kopií stránky vánočního televizního programu, zopakují si digitální hodiny a jejich převody, učí se orientovat v typu nesouvislého textu, se kterým mají čeští žáci větší problémy než s texty souvislými (PISA 2009), propojují předchozí zkušenosti z textu i ze života se čteným textem. Vycházíme z faktu, že drtivá většina dětí sleduje televizi denně nebo téměř denně a proto s velkou pravděpodobností shlédli TV vysílání v průběhu Vánoc. Tato tematika je dětem velmi blízká, zaměřená tradičně většinou na pohádky a dětskou tvorbu v různých provedeních. Jako návaznost je možné provést čtení některé z klasických pohádek uvedených i ve filmovém provedení (např. Popelka – Tři oříšky pro Popelku) a zhodnotit, v čem se liší text a film po obsahové i formální stránce. V této hodině se budou žáci věnovat televiznímu programu a jeho porozumění, TV program se promítá podle vybavenosti třídy na interaktivní tabuli, projektoru nebo se vytiskne jeho kopie.
animovaný film
čas
film
herec
herečka
pohádka
program
režie
stereo
TV
země
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Jolana Ronková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 20. 03. 2013
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.