Třeťáci a matematika XIII. Sčítání, odčítání do 1 000
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
                                        Anotace
Prezentace a pracovní listy jsou navzájem propojeny. Animací v prezentaci jsou uváděna řešení úkolů. Materiál je určen žákům 3. ročníku. Toto téma je zaměřeno na pamětný a písemný postup sčítání a odčítání do 1000. Navazuje na téma Třeťáci a matematika XII, Poznáváme čísla do 1000 a na témata Třeťáci a matematika IX, sčítání odčítání dvouciferných čísel a Třeťáci a matematika X, kde se žáci seznámili s písemným postupem sčítání a odčítání dvouciferných čísel. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, číselnou osou, čtvercovou sítí, které jsou vloženy do průhledné folie, na níž žáci pracují stíracím fixem a pak také s kalkulátory. Tento materiál navazuje na 1. téma Opakování čísel do 100 a 3. téma Opakování početních výkonů kolekce Třeťáci a matematika. Po stručném zopakování přičítání jednociferného čísla k dvoucifernému s přechodem přes základ a odpovídajících příkladů odčítání se žáci učí sčítat a odčítat dvouciferná čísla bez přechodu přes základ a pak i s přechodem přes základ. Docvičují se zde i ty příklady dělení se zbytkem, v nichž se při výpočtu zbytku odčítá dvouciferné číslo od dvouciferného. Dále se zde využívá poznatků o zaokrouhlování čísel při provádění odhadů výsledků sčítání a odčítání dvouciferných čísel.
                                            Prezentace a pracovní listy jsou navzájem propojeny. Animací v prezentaci jsou uváděna řešení úkolů. Materiál je určen žákům 3. ročníku. Toto téma je zaměřeno na pamětný a písemný postup sčítání a odčítání do 1000. Navazuje na téma Třeťáci a matematika XII, Poznáváme čísla do 1000 a na témata Třeťáci a matematika IX, sčítání odčítání dvouciferných čísel a Třeťáci a matematika X, kde se žáci seznámili s písemným postupem sčítání a odčítání dvouciferných čísel. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, číselnou osou, čtvercovou sítí, které jsou vloženy do průhledné folie, na níž žáci pracují stíracím fixem a pak také s kalkulátory. Tento materiál navazuje na 1. téma Opakování čísel do 100 a 3. téma Opakování početních výkonů kolekce Třeťáci a matematika. Po stručném zopakování přičítání jednociferného čísla k dvoucifernému s přechodem přes základ a odpovídajících příkladů odčítání se žáci učí sčítat a odčítat dvouciferná čísla bez přechodu přes základ a pak i s přechodem přes základ. Docvičují se zde i ty příklady dělení se zbytkem, v nichž se při výpočtu zbytku odčítá dvouciferné číslo od dvouciferného. Dále se zde využívá poznatků o zaokrouhlování čísel při provádění odhadů výsledků sčítání a odčítání dvouciferných čísel.
                                            
                                        
                                                    matematika
                                                
                                                
                                                    menšenec
                                                
                                                
                                                    menšitel
                                                
                                                
                                                    odčítání
                                                
                                                
                                                    rozdíl
                                                
                                                
                                                    sčítanec
                                                
                                                
                                                    sčítání
                                                
                                                
                                                    součet
                                                
                                        hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  
                        Komentář může upravit pouze jeho autor.
                    
                hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
                    Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
                
            hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  Základní atributy materiálu
- Autor: PaedDr. Marie Janků
 - Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
 - Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
 - Datum vzniku: 13. 02. 2013
 - Umístění materiálu: -
 
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
 - Ročník: -
 - Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
 - Typ materiálu: prezentace
 - Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
 - Jazyk: Čeština
 - Otevřený zdroj: Ano
 
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay
      
        
        Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
    
          
                Jana Petrů
                16.2.2013
            
        Komentář
Neuvěřitelně bohatý zdroj. To už by vydalo na tištěnou sbírku úloh!
                Jana Kneřová
                16.3.2013
            
        Komentář
Pro nás aktuální učivo. Líbí se mi nápad s úlohou na sčítání listů knih. Máme březen - měsíc knihy, takže šikovně využijeme. Díky



Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.