Metodika práce s deníkem praxe - Metodika práce s deníkem praxe.pdf
Autor
PhDr. Miroslav Procházka, Ph.D., doc. PhDr. Miluše Vítečková, Ph
Poskytovatel
Datum vložení
29. 10. 2024
1
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Cílem metodiky je charakterizovat cíle Deníků praxí pro studijní programy Učitelství pro MŠ, Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a Učitelství pro 2. stupeň ZŠ. Metodika stručně popisuje mentorské otázky pro jednotlivé ročníky studia a představuje koncepci a filozofii praxí, dále též přehled systému a jednotlivých prvků praxí a práci s materiály k hodnocení a sebehodnocení studenta. a) Materiál má charakter textového dokumentu ve formátu souboru je pdf. b) Oblast vzdělávání spadá do společenských věd, oblasti pregraduální přípravy učitelů mateřských škol, prvního i druhého stupně základních škol. Ideově se opírá o aktuální poznatky školní pedagogiky, psychologie a oborové didaktiky mateřských a základních škol. c) Cílovou skupinou jsou fakultní mentoři praxí realizovaných v rámci bakalářského studia učitelství pro MŠ, magisterského studia učitelství pro 1. stupeň ZŠ, bakalářského studia se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ a navazujícího magisterského studia programu Učitelství pro 2. stupeň ZŠ, sekundárně též pedagogové mateřských základních škol (mentoři praxí). d) Tematické zaměření spadá do oblasti praxeologie, pedagogiky a psychologie. e) Druh výstupu tvoří textový soubor s metodickými poznámkami pro mentory praxí. f) Praxe v 1., 2., 3., 4. a 5. ročníku studia ve vazbě na reflektivní semináře. g) Účelem výstupu je seznámení se s koncepcí a obsahem praxí a metodikou zpracování reflexe a sebereflexe praxí. h) Související formy práce je samostudium. i) Použitými metodami je reflexe, sebereflexe, mentoring, analýza a syntéza. j) Klíčovými slovy jsou: praxe, reflexe, výuka, sebereflexe, hodnocení.
Cílem metodiky je charakterizovat cíle Deníků praxí pro studijní programy Učitelství pro MŠ, Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a Učitelství pro 2. stupeň ZŠ. Metodika stručně popisuje mentorské otázky pro jednotlivé ročníky studia a představuje koncepci a filozofii praxí, dále též přehled systému a jednotlivých prvků praxí a práci s materiály k hodnocení a sebehodnocení studenta. a) Materiál má charakter textového dokumentu ve formátu souboru je pdf. b) Oblast vzdělávání spadá do společenských věd, oblasti pregraduální přípravy učitelů mateřských škol, prvního i druhého stupně základních škol. Ideově se opírá o aktuální poznatky školní pedagogiky, psychologie a oborové didaktiky mateřských a základních škol. c) Cílovou skupinou jsou fakultní mentoři praxí realizovaných v rámci bakalářského studia učitelství pro MŠ, magisterského studia učitelství pro 1. stupeň ZŠ, bakalářského studia se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ a navazujícího magisterského studia programu Učitelství pro 2. stupeň ZŠ, sekundárně též pedagogové mateřských základních škol (mentoři praxí). d) Tematické zaměření spadá do oblasti praxeologie, pedagogiky a psychologie. e) Druh výstupu tvoří textový soubor s metodickými poznámkami pro mentory praxí. f) Praxe v 1., 2., 3., 4. a 5. ročníku studia ve vazbě na reflektivní semináře. g) Účelem výstupu je seznámení se s koncepcí a obsahem praxí a metodikou zpracování reflexe a sebereflexe praxí. h) Související formy práce je samostudium. i) Použitými metodami je reflexe, sebereflexe, mentoring, analýza a syntéza. j) Klíčovými slovy jsou: praxe, reflexe, výuka, sebereflexe, hodnocení.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: PhDr. Miroslav Procházka, Ph.D., doc. PhDr. Miluše Vítečková, Ph
- Poskytovatel: OP VVV
- Datum vložení do systému: 29. 10. 2024
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: terciální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: -
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ 4.0
- Jazyk: -
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.