KCH/D3SŠ - Didaktika chemie 3 SŠ - 63_metodika_KCH_D3SŠ.pdf
Autor
Mgr. Milan Klečka, Ph.D., doc. PaedDr. Jiří Rychtera, Ph.D.
Poskytovatel
Datum vložení
29. 10. 2024
0
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Metodika obsahuje pokyny, jak realizovat a vyhodnocovat nově navržené aktivity ve vazbě na využití evaluačních strategií při vzdělávání studentů – budoucích učitelů předmětu Didaktika chemie 3 SŠ Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: přírodní vědy, chemie. Zaměření výstupu: Metodika předmětu Didaktika chemie 3 SŠ pro budoucí učitele. Součást výstupu: Metodika předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška s demonstrací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů. Hodnotící metody: Ústní zkouška, Test, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Průběžné hodnocení, Výstupní projekt. Obsah předmětu: 1. Vybraná pojetí oborových didaktik (aplikační, integrační, komunikační, informačně- komunikační, metodologické) 2. Vědecký výzkum v didaktice chemie (metody a zaměření) 3. Psychogenetické zákonitosti žákova poznávání ve výuce chemie 4. Pojmové mapy a výuka chemie, učebnice chemie 5. Historie vývoje učebnice chemie, pojetí učebnic, práce s učebnicí jako součást příspěvku ke čtenářské gramotnosti 6. Styly učení žáků a výuka chemie 7. Vyučování orientované na žáka (aktivizace žáka prostřednictvím cíle, učiva, úloh, metod, hodnocení) 8. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie I principy a realizace 9. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie II a historie chemie 10. Chemický experiment jako faktor motivace, přírodovědná paradoxa 11. Vybrané aspekty vizualizace učiva chemie 12. Hospitační procedury a výuka chemii 13. Sebereflexe učitele chemie
Metodika obsahuje pokyny, jak realizovat a vyhodnocovat nově navržené aktivity ve vazbě na využití evaluačních strategií při vzdělávání studentů – budoucích učitelů předmětu Didaktika chemie 3 SŠ Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: přírodní vědy, chemie. Zaměření výstupu: Metodika předmětu Didaktika chemie 3 SŠ pro budoucí učitele. Součást výstupu: Metodika předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška s demonstrací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů. Hodnotící metody: Ústní zkouška, Test, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Průběžné hodnocení, Výstupní projekt. Obsah předmětu: 1. Vybraná pojetí oborových didaktik (aplikační, integrační, komunikační, informačně- komunikační, metodologické) 2. Vědecký výzkum v didaktice chemie (metody a zaměření) 3. Psychogenetické zákonitosti žákova poznávání ve výuce chemie 4. Pojmové mapy a výuka chemie, učebnice chemie 5. Historie vývoje učebnice chemie, pojetí učebnic, práce s učebnicí jako součást příspěvku ke čtenářské gramotnosti 6. Styly učení žáků a výuka chemie 7. Vyučování orientované na žáka (aktivizace žáka prostřednictvím cíle, učiva, úloh, metod, hodnocení) 8. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie I principy a realizace 9. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie II a historie chemie 10. Chemický experiment jako faktor motivace, přírodovědná paradoxa 11. Vybrané aspekty vizualizace učiva chemie 12. Hospitační procedury a výuka chemii 13. Sebereflexe učitele chemie
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Milan Klečka, Ph.D., doc. PaedDr. Jiří Rychtera, Ph.D.
- Poskytovatel: OP VVV
- Datum vložení do systému: 29. 10. 2024
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: terciální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: -
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ 4.0
- Jazyk: -
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.