Chatbot EMA
3 dobré

Feudalismus – lenní zřízení

Autor
Mgr. Robert Vlk
Datum vložení
22. 3. 2018
2 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

feudál
léno
služba
společnost
středověk
vazal
věrnost

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Robert Vlk
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 19. 04. 2012
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Zdeněk Sotolář 20.4.2012

Komentář

Vidím stejný problém, který provází naše dějepisné učebnice: Není smysluplně využit obrázek, visí tu jen jako dekorace, nesměřuje k němu žádná otázka, úkol.

Robert Vlk 30.4.2012

Komentář

Zdravím. Materiál je určen k interpretaci textu a tudíž obrázek má skutečně dekorativní funkci. Ale nesnižoval bych význam dekorace, působí na city, vnímání, fantazii a není vždy třeba ji za každou cenu znehodnotit analýzou či úkolem.(souhlasím, že v tomto případě by dekorace mohla být kvalitnější).  Ostatně každý pedagog může použít materiál dle svého uvážení.  Každopádně děkuji za inspiraci, bylo by vhodné udělat třeba prezentaci s ikonografickým materiálem k tomuto tématu.

Radek Sárközi 30.4.2012

Komentář

Já bych neviděl problém v obrázku, i když na něm jsou postavy zobrazeny jinak, než je uvedeno ve druhé ukázce. O něco kvalitnější (barevná verze) je součástí odkazu ma konci článku. Problém ale vidím v tom, že texty nemají povahu historického pramenu (nepocházejí z doby, o které se učí). Žáci je tedy nemohou analyzovat a přemýšlet o nich. Jsou to totiž už hotové názory dějepisců, které si má žák pouze nekriticky osvojit. Otázky za textem směřují pouze k tomu, aby žák našel dané informace v textu. To mi přijde jako velmi triviální úkol pro gymnazisty...