Anotace
Výstupem projektu jsou výukové materiály do hodin dějepisu, českého jazyka a literatury a občanské nauky (v tomto případě i do hodin mediální výchovy) ve formě: 1) Interaktivních výukových pdf, která jsou ke stažení zde společně s metodikou. Obsahují materiály pro celé vyučovací hodiny a jejich součástí je i test. 2) Interaktivní online aktivity, které jsou k dispozici na webové stránce https://digitalnipracovna.cz/tema/propaganda-aneb-kdyz-jsou-slova-zbrani-1933-1945 . Na stránce je také možné vypracovat závěrečný test a lze zde vygenerovat i certifikát o absolvování celého tematického celku. V rámci tématu je rozvíjena problematika propagandy a její vliv na umění a literaturu. Žáci se seznamují s jednotlivými druhy masmédií napříč historií. Skrze dobové propagandistické materiály se dozvídají, co to je propaganda a na základě jakých principů funguje. Témata jsou žákům prezentována na základě hlediska multiperspektivismu. V rámci samostatné nebo skupinové práce žáci analyzují primární historické prameny (dobové články, fotografie, karikatury, literární díla apod.), nad kterými diskutují a reflektují postoje aktérů dané doby. Materiály jsou určeny pro žáky 8. a 9. tříd ZŠ, ale jsou vhodné i pro SŠ. Názvy témat 3 celku: 1. Dějiny médií: odkud získáváme informace, 2. Propaganda – co to je?, 3. Čapková Bílá nemoc jako odraz doby, 4. Meziválečné dění očima Voskovce a Wericha, 5. Propaganda ve službách Protektorátu, 6. Vládce mořských hlubin – propaganda v literatuře pro mládež.
Výstupem projektu jsou výukové materiály do hodin dějepisu, českého jazyka a literatury a občanské nauky (v tomto případě i do hodin mediální výchovy) ve formě: 1) Interaktivních výukových pdf, která jsou ke stažení zde společně s metodikou. Obsahují materiály pro celé vyučovací hodiny a jejich součástí je i test. 2) Interaktivní online aktivity, které jsou k dispozici na webové stránce https://digitalnipracovna.cz/tema/propaganda-aneb-kdyz-jsou-slova-zbrani-1933-1945 . Na stránce je také možné vypracovat závěrečný test a lze zde vygenerovat i certifikát o absolvování celého tematického celku. V rámci tématu je rozvíjena problematika propagandy a její vliv na umění a literaturu. Žáci se seznamují s jednotlivými druhy masmédií napříč historií. Skrze dobové propagandistické materiály se dozvídají, co to je propaganda a na základě jakých principů funguje. Témata jsou žákům prezentována na základě hlediska multiperspektivismu. V rámci samostatné nebo skupinové práce žáci analyzují primární historické prameny (dobové články, fotografie, karikatury, literární díla apod.), nad kterými diskutují a reflektují postoje aktérů dané doby. Materiály jsou určeny pro žáky 8. a 9. tříd ZŠ, ale jsou vhodné i pro SŠ. Názvy témat 3 celku: 1. Dějiny médií: odkud získáváme informace, 2. Propaganda – co to je?, 3. Čapková Bílá nemoc jako odraz doby, 4. Meziválečné dění očima Voskovce a Wericha, 5. Propaganda ve službách Protektorátu, 6. Vládce mořských hlubin – propaganda v literatuře pro mládež.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Multikulturní centrum Praha, z. s.
- Poskytovatel: OP VVV
- Datum vložení do systému: 27. 07. 2023
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: -
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ 4.0
- Jazyk: -
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde



Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.