Water above Rubies - Water above Rubies
Autor
Mgr. Jana Karpecká, Mgr. Rozálie Kretková, Mgr. Jan Čechura, Ond
Poskytovatel
Datum vložení
3. 11. 2022
4
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
"Vzdělávací program v anglickém jazyce pro talentované žáky 7.-8. ročníku základní školy s mimořádným zájmem o anglický jazyk. Vzdělávací program s metodikou pro vyučující je dostupný ve WORD a PDF formátu na webovém odkaze: https://www.infinitycentrum.cz/cs/projekty/beskydy-misto-kde-ziji/water-above-rubies/. Na Google úložišti, odkaz viz níže, jsou rovněž dostupné pracovní listy pro žáky a pracovní listy s řešením pro vyučující včetně prezentací k tematickým blokům. https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1c5XVxhTjpRQYy_MmxQL4fVsbRkY9ObsP Oblast vzdělávání: Přírodní a kulturní dědictví Beskyd v propojení s anglickým jazykem: prohloubit pozitivní vztah k přířodnímu dědictví Beskyd, dochovaným odkazům předků upevňovat a prohlubovat vztah k regionu, místu, kde žiji, vyrůstám; uvědomit si specifičnost jedinečné přírody Beskyd, přispívat k ochraně přírody, životního prostředí, místní krajiny, prohloubit vztah k místu a zájem o aktuální témata. Nosnou linií programu je pohoří Beskydy a její vodní biotopy dělené na tekoucí a stojaté vody, vybraní živočichové a rostliny těchto vodních biotope. Důraz v tematických modulech je kladen na význam zadržování vody v krajině, význam vody pro přírodu a člověka, dopady klimatických změn, hospodaření s vodou předky a v součastnosti, význam ochrany přírody. Průřezová témata: environmentální výchova, osobnostní a sociální výchova, výchova demokratického občana, mediální výchova. Aktivity programu podporují komunikaci a kooperaci mezi žáky, ve velké míře rozvíjí činnostní učení a kreativitu jednotlivců, např. 3D plakát Parts of a River, Life of Brown Bear, Life cycle of Phengaris nausithous, Production of Syrup. Mezipředmětové vztahy: vyjma jazykového zaměření v anglickém jazyce se v programu nabízí možnost mezipředmětového propojení v přírodních vědách a předmětech Dějepis, Zeměpis, Občanská výchova, Výtvarná výchova, Tělesná výchova, Výchova ke zdraví, Pracovní činnosti. Při práci s pracovními listy je zapotřebí pracovat s novou či rozšířenou slovní zásobou, texty, obrazovým materiálem za účelem rozvoje komunikačních dovedností. Při práci s didaktickým materiálem je kladen důraz na upevňování nové slovní zásoby, porozumění textů formou přiřazování a doplňování pojmů /čtenářská a matematická gramotnost/. Tvořivé činnosti vyžadují manuální zručnost a kreativitu /pracovní činnosti a výtvarná výchova/, terénní exkurze prohlubují tělesnou zdatnost. Didaktické hry i další aktivity vyžadují kooperaci žáků ve skupinách, žáci jsou vychováváni k postojům a vztahu k jedinečnosti prostředí regionu /občanská a osobnostní výchova/. Druh výstupu: popisy obrázků, vyprávění, role-plays, inscenační activity, promluvy, dialogy, práce s mapou, vyhledávání informací, křížovka, kvízy, doplňovačky, přiřazování, pozorování, aktivity s pohybovou a tvůrčí aktivitou. Cílová skupina: - talentovaní žáci 7.-8. ročníků základních škol s mimořádným zájmem o anglický jazyk - účastníci zájmových útvarů anglického jazyka odpovídající věkové kategorii 7.-8. ročníků základních škol Formy a metody práce: - frontální výuka, práce ve dvojicích, skupinách, analýza problémů, pozorování, experimentování - metoda informačně-receptivní (výklad, vysvětlování, popis) - metoda názorně-demonstrační - aktivizující metoda (diskuze, didaktické hry) - metoda dovednostní a praktická - metoda analýzy problému a řešení problému - metoda reproduktivní (opakování) Cíl programu: - podpořit zájem dětí a mládeže o přírodní a kulturní dědictví Beskyd, specifika vlastního regionu, včetně zájmu o přírodu, živočichy, rostliny, ochranu přírody, životního prostředí, vybraná zajímavá přírodovědně-kulturní místa v Beskydech - podpořit rozvoj jazykové kompetence - podpořit aktivního občanství a kooperace - rozvíjet u žáků vlastenectví, pozitivní postoj k aktivnímu občanství a kooperaci Vzdělávací program je složen ze 4 tematických bloků: 1. Waters of the Beskydy Mountains Téma 1 Parts of a River Téma 2 Running Waters Téma 3 Still Waters 2. Plants of the Beskydy Mountains Téma 1 Herbs and their Benefits 3. Animals of the Beskydy Mountains Téma 1 Mammals of the Beskydy Mountains Téma 2 Brown Bear 4. Insects of the Beskydy Mountains Téma 1 Insects of the Beskydy Mountains "
"Vzdělávací program v anglickém jazyce pro talentované žáky 7.-8. ročníku základní školy s mimořádným zájmem o anglický jazyk. Vzdělávací program s metodikou pro vyučující je dostupný ve WORD a PDF formátu na webovém odkaze: https://www.infinitycentrum.cz/cs/projekty/beskydy-misto-kde-ziji/water-above-rubies/. Na Google úložišti, odkaz viz níže, jsou rovněž dostupné pracovní listy pro žáky a pracovní listy s řešením pro vyučující včetně prezentací k tematickým blokům. https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1c5XVxhTjpRQYy_MmxQL4fVsbRkY9ObsP Oblast vzdělávání: Přírodní a kulturní dědictví Beskyd v propojení s anglickým jazykem: prohloubit pozitivní vztah k přířodnímu dědictví Beskyd, dochovaným odkazům předků upevňovat a prohlubovat vztah k regionu, místu, kde žiji, vyrůstám; uvědomit si specifičnost jedinečné přírody Beskyd, přispívat k ochraně přírody, životního prostředí, místní krajiny, prohloubit vztah k místu a zájem o aktuální témata. Nosnou linií programu je pohoří Beskydy a její vodní biotopy dělené na tekoucí a stojaté vody, vybraní živočichové a rostliny těchto vodních biotope. Důraz v tematických modulech je kladen na význam zadržování vody v krajině, význam vody pro přírodu a člověka, dopady klimatických změn, hospodaření s vodou předky a v součastnosti, význam ochrany přírody. Průřezová témata: environmentální výchova, osobnostní a sociální výchova, výchova demokratického občana, mediální výchova. Aktivity programu podporují komunikaci a kooperaci mezi žáky, ve velké míře rozvíjí činnostní učení a kreativitu jednotlivců, např. 3D plakát Parts of a River, Life of Brown Bear, Life cycle of Phengaris nausithous, Production of Syrup. Mezipředmětové vztahy: vyjma jazykového zaměření v anglickém jazyce se v programu nabízí možnost mezipředmětového propojení v přírodních vědách a předmětech Dějepis, Zeměpis, Občanská výchova, Výtvarná výchova, Tělesná výchova, Výchova ke zdraví, Pracovní činnosti. Při práci s pracovními listy je zapotřebí pracovat s novou či rozšířenou slovní zásobou, texty, obrazovým materiálem za účelem rozvoje komunikačních dovedností. Při práci s didaktickým materiálem je kladen důraz na upevňování nové slovní zásoby, porozumění textů formou přiřazování a doplňování pojmů /čtenářská a matematická gramotnost/. Tvořivé činnosti vyžadují manuální zručnost a kreativitu /pracovní činnosti a výtvarná výchova/, terénní exkurze prohlubují tělesnou zdatnost. Didaktické hry i další aktivity vyžadují kooperaci žáků ve skupinách, žáci jsou vychováváni k postojům a vztahu k jedinečnosti prostředí regionu /občanská a osobnostní výchova/. Druh výstupu: popisy obrázků, vyprávění, role-plays, inscenační activity, promluvy, dialogy, práce s mapou, vyhledávání informací, křížovka, kvízy, doplňovačky, přiřazování, pozorování, aktivity s pohybovou a tvůrčí aktivitou. Cílová skupina: - talentovaní žáci 7.-8. ročníků základních škol s mimořádným zájmem o anglický jazyk - účastníci zájmových útvarů anglického jazyka odpovídající věkové kategorii 7.-8. ročníků základních škol Formy a metody práce: - frontální výuka, práce ve dvojicích, skupinách, analýza problémů, pozorování, experimentování - metoda informačně-receptivní (výklad, vysvětlování, popis) - metoda názorně-demonstrační - aktivizující metoda (diskuze, didaktické hry) - metoda dovednostní a praktická - metoda analýzy problému a řešení problému - metoda reproduktivní (opakování) Cíl programu: - podpořit zájem dětí a mládeže o přírodní a kulturní dědictví Beskyd, specifika vlastního regionu, včetně zájmu o přírodu, živočichy, rostliny, ochranu přírody, životního prostředí, vybraná zajímavá přírodovědně-kulturní místa v Beskydech - podpořit rozvoj jazykové kompetence - podpořit aktivního občanství a kooperace - rozvíjet u žáků vlastenectví, pozitivní postoj k aktivnímu občanství a kooperaci Vzdělávací program je složen ze 4 tematických bloků: 1. Waters of the Beskydy Mountains Téma 1 Parts of a River Téma 2 Running Waters Téma 3 Still Waters 2. Plants of the Beskydy Mountains Téma 1 Herbs and their Benefits 3. Animals of the Beskydy Mountains Téma 1 Mammals of the Beskydy Mountains Téma 2 Brown Bear 4. Insects of the Beskydy Mountains Téma 1 Insects of the Beskydy Mountains "
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Jana Karpecká, Mgr. Rozálie Kretková, Mgr. Jan Čechura, Ond
- Poskytovatel: OP VVV
- Datum vložení do systému: 03. 11. 2022
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: -
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ 4.0
- Jazyk: -
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.