HOUBY IV (Lišejníky)
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
HOUBY IV (Lišejníky) Prezentace se popisuje lišejníky (lichenizované houby), stavbu a rozmnožování těchto podvojných symbiotických organismů. Uvádí vybrané zástupce, význam a výskyt lišejníků. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie hub Učivo: Stavba a funkce lišejníků Téma hodiny: Lišejníky Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše stavbu těla lišejníků - vyjmenuje zástupce vřeckovýtrusných hub - uvede význam těchto symbiotických organismů v ekosystému Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: pojmenuje významné zástupce; posoudí ekologický, zdravotnický a hospodářský význam hub Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: bioindikátory – monitorování čistoty prostředí Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace - průběžná interakce se žáky – problémové otázky - samostatná práce žáka v domácím prostředí pří vypracování pracovního listu Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
HOUBY IV (Lišejníky) Prezentace se popisuje lišejníky (lichenizované houby), stavbu a rozmnožování těchto podvojných symbiotických organismů. Uvádí vybrané zástupce, význam a výskyt lišejníků. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie hub Učivo: Stavba a funkce lišejníků Téma hodiny: Lišejníky Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše stavbu těla lišejníků - vyjmenuje zástupce vřeckovýtrusných hub - uvede význam těchto symbiotických organismů v ekosystému Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: pojmenuje významné zástupce; posoudí ekologický, zdravotnický a hospodářský význam hub Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: bioindikátory – monitorování čistoty prostředí Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace - průběžná interakce se žáky – problémové otázky - samostatná práce žáka v domácím prostředí pří vypracování pracovního listu Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
apotecium
bazidie
bioindikátor
dikarya
dutohlávka
hávnatka
houby stopkovýtrusné
houby vřeckovýtrusné
izidie
keříčkovitá
klobouk
korovitá
krásnice
lichenologie
prášenka
provazovka
soredie
stélka lupenitá
terčovník
třeň
větvičník
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.