Prokaryota: BAKTERIE (Bacteria)
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Prokaryota: BAKTERIE (Bacteria) Prezentace je určena jako výukový text s opakováním taxonomických kategorií, učivem o prokaryotní buňce v úvodu hodiny. Následně prezentace uvádí základní informace o bakteriích, které žák doplní vyhledáním informací o osobnostech, které stojí u základních objevů mikroorganismů, a to v domácím prostředí. Interaktivní cvičení dává do souvislosti patogenní bakterii s vyvolanou nemocí, je využitelné v následné vyučovací hodině. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie bakterií Učivo: Stavba a funkce prokaryotních organismů Téma hodiny: Bakterie Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní důvod, proč jsou bakterie řazeny do Prokaryot, popíše základní rozdíl mezi prokaryotní a eukaryotní buňkou - popíše stavbu buňky bakterie, její struktury a jejích funkce - objasní, ve kterých prostředích bakterie žijí - uvede zástupce - samostatně vyhledá ve zdrojích informace požadované v pracovním listu, podstatné informace zaznamená do sešitu Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: charakterizuje bakterie z ekologického, zdravotnického a hospodářského hlediska; objasní stavbu a funkci strukturních složek a životní projevy prokaryotních buněk; objasní způsoby rozmnožování Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: Ekologie - životní prostředí, prevence, hygiena Integrace se životem žáka: patogeny, antibiotika; mikroflóra trávicího traktu a zdravá výživa Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace Metody výuky: - informačně-receptivní metoda - poslech videozáznamu - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel - hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
Prokaryota: BAKTERIE (Bacteria) Prezentace je určena jako výukový text s opakováním taxonomických kategorií, učivem o prokaryotní buňce v úvodu hodiny. Následně prezentace uvádí základní informace o bakteriích, které žák doplní vyhledáním informací o osobnostech, které stojí u základních objevů mikroorganismů, a to v domácím prostředí. Interaktivní cvičení dává do souvislosti patogenní bakterii s vyvolanou nemocí, je využitelné v následné vyučovací hodině. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie bakterií Učivo: Stavba a funkce prokaryotních organismů Téma hodiny: Bakterie Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní důvod, proč jsou bakterie řazeny do Prokaryot, popíše základní rozdíl mezi prokaryotní a eukaryotní buňkou - popíše stavbu buňky bakterie, její struktury a jejích funkce - objasní, ve kterých prostředích bakterie žijí - uvede zástupce - samostatně vyhledá ve zdrojích informace požadované v pracovním listu, podstatné informace zaznamená do sešitu Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: charakterizuje bakterie z ekologického, zdravotnického a hospodářského hlediska; objasní stavbu a funkci strukturních složek a životní projevy prokaryotních buněk; objasní způsoby rozmnožování Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: Ekologie - životní prostředí, prevence, hygiena Integrace se životem žáka: patogeny, antibiotika; mikroflóra trávicího traktu a zdravá výživa Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace Metody výuky: - informačně-receptivní metoda - poslech videozáznamu - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel - hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
Alexander Fleming
antibiotika
bacily
bakterie
buněčná stěna
Carl von Linné
destruenti
Eschericia coli
G- bakterie
G+
koky
kruhovitý chromosom (nukleoid)
kultivace
Luis Pasteur
mykobakterie
patogen
plazmid
Prokaryota
rezistence
Robert Koch
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.