Profil Učitel 21 (evaluační nástroj včetně překladu rámce DigCompEDU a podpůrných materiálů pro šíření rámce digitálních kompetencí učitelů) - Profil Učitel 21 (evaluační nástroj na Metodickém portálu RVP.CZ)
Autor
kolektiv autorů PPUČ; koordinace Lenka Urbanová; věcní garanti B
Poskytovatel
Datum vložení
30. 6. 2022
5
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
URL: https://ucitel21.rvp.cz/kompetence/prehled-oblasti Profil Učitel21 je nástroj pro mapování digitálních kompetencí učitelů, založený na Evropském rámci digitálních kompetencí DigCompEdu. Učitel si může zaznamenat své know-how v jedné z 22 kompetencí rámce DIGCOMPEDU a najít si k nim relevantní doporučené další zdroje. Aplikace dlouhodobě spolupracuje s portálem SPOMOCNÍK na Metodickém portálu RVP.CZ. 22 kompetencí rámce DIGCOMPEDU: 1. PROFESNÍ ZAPOJENÍ (1.1 PRACOVNÍ KOMUNIKACE; 1.2 ODBORNÁ SPOLUPRÁCE; 1.3 REFLEKTIVNÍ PRAXE; 1.4 SOUSTAVNÝ PROFESNÍ ROZVOJ) 2. DIGITÁLNÍ ZDROJE (2.1 VÝBĚR DIGITÁLNÍCH ZDROJŮ; 2.2 TVORBA A ÚPRAVA DIGITÁLNÍCH ZDROJŮ; 2.3 ORGANIZACE, OCHRANA, SDÍLENÍ DIGITÁLNÍCH ZDROJŮ) 3. VÝUKA (3.1 VYUČOVÁNÍ; 3.2 VEDENÍ ŽÁKA; 3.3 SPOLUPRÁCE ŽÁKŮ; 3.4 SAMOSTATNÉ UČENÍ ŽÁKŮ) 4. DIGITÁLNÍ HODNOCENÍ (4.1 STRATEGIE HODNOCENÍ; 4.2 ANALÝZA VÝUKOVÝCH VÝSLEDKŮ; 4.3 ZPĚTNÁ VAZBA A PLÁNOVÁNÍ) 5. PODPORA ŽÁKA (5.1 PŘÍSTUPNOST A INKLUZE; 5.2 DIFERENCIACE A INDIVIDUALIZACE; 5.3 AKTIVIZACE ŽÁKŮ) 6. PODPORA DIGITÁLNÍCH KOMPETENCÍ ŽÁKŮ (6.1 INFORMAČNÍ A MEDIÁLNÍ GRAMOTNOST; 6.2 DIGITÁLNÍ KOMUNIKACE A SPOLUPRÁCE; 6.3 TVORBA DIGITÁLNÍHO OBSAHU; 6.4 ODPOVĚDNÉ POUŽÍVÁNÍ DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ; 6.5 ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ PROSTŘEDNICTVÍM DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ) Součástí výstupu je Evropský rámec digitálních kompetencí učitelů (DigCompEDU) URL: https://gramotnosti.pro/digcompedu Tento dokument je doporučením Evropské komise členským zemím, jak definovat potřebné digitální kompetence učitelů. Navazuje na již dříve vypracovaný rámec digitálních kompetencí evropského občana (The Digital Competence Framework for Citizens) a spotřebitele (The Digital Competence Framework for Consumers) i na definici digitálně fungující vzdělávací organizace (Framework for Digitally Competent Educational Organisations). Zavádí jednotné pojetí a společnou terminologii s cílem zvýšit porozumění a usnadnit spolupráci v rámci vzdělávání. ISBN 978-92-79-73494-6 Materiál je schválen poradou vedení MŠMT pro tvorbu vzdělávacích programů a akreditací v oblasti DVPP a přípravě budoucích učitelů.
URL: https://ucitel21.rvp.cz/kompetence/prehled-oblasti Profil Učitel21 je nástroj pro mapování digitálních kompetencí učitelů, založený na Evropském rámci digitálních kompetencí DigCompEdu. Učitel si může zaznamenat své know-how v jedné z 22 kompetencí rámce DIGCOMPEDU a najít si k nim relevantní doporučené další zdroje. Aplikace dlouhodobě spolupracuje s portálem SPOMOCNÍK na Metodickém portálu RVP.CZ. 22 kompetencí rámce DIGCOMPEDU: 1. PROFESNÍ ZAPOJENÍ (1.1 PRACOVNÍ KOMUNIKACE; 1.2 ODBORNÁ SPOLUPRÁCE; 1.3 REFLEKTIVNÍ PRAXE; 1.4 SOUSTAVNÝ PROFESNÍ ROZVOJ) 2. DIGITÁLNÍ ZDROJE (2.1 VÝBĚR DIGITÁLNÍCH ZDROJŮ; 2.2 TVORBA A ÚPRAVA DIGITÁLNÍCH ZDROJŮ; 2.3 ORGANIZACE, OCHRANA, SDÍLENÍ DIGITÁLNÍCH ZDROJŮ) 3. VÝUKA (3.1 VYUČOVÁNÍ; 3.2 VEDENÍ ŽÁKA; 3.3 SPOLUPRÁCE ŽÁKŮ; 3.4 SAMOSTATNÉ UČENÍ ŽÁKŮ) 4. DIGITÁLNÍ HODNOCENÍ (4.1 STRATEGIE HODNOCENÍ; 4.2 ANALÝZA VÝUKOVÝCH VÝSLEDKŮ; 4.3 ZPĚTNÁ VAZBA A PLÁNOVÁNÍ) 5. PODPORA ŽÁKA (5.1 PŘÍSTUPNOST A INKLUZE; 5.2 DIFERENCIACE A INDIVIDUALIZACE; 5.3 AKTIVIZACE ŽÁKŮ) 6. PODPORA DIGITÁLNÍCH KOMPETENCÍ ŽÁKŮ (6.1 INFORMAČNÍ A MEDIÁLNÍ GRAMOTNOST; 6.2 DIGITÁLNÍ KOMUNIKACE A SPOLUPRÁCE; 6.3 TVORBA DIGITÁLNÍHO OBSAHU; 6.4 ODPOVĚDNÉ POUŽÍVÁNÍ DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ; 6.5 ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ PROSTŘEDNICTVÍM DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ) Součástí výstupu je Evropský rámec digitálních kompetencí učitelů (DigCompEDU) URL: https://gramotnosti.pro/digcompedu Tento dokument je doporučením Evropské komise členským zemím, jak definovat potřebné digitální kompetence učitelů. Navazuje na již dříve vypracovaný rámec digitálních kompetencí evropského občana (The Digital Competence Framework for Citizens) a spotřebitele (The Digital Competence Framework for Consumers) i na definici digitálně fungující vzdělávací organizace (Framework for Digitally Competent Educational Organisations). Zavádí jednotné pojetí a společnou terminologii s cílem zvýšit porozumění a usnadnit spolupráci v rámci vzdělávání. ISBN 978-92-79-73494-6 Materiál je schválen poradou vedení MŠMT pro tvorbu vzdělávacích programů a akreditací v oblasti DVPP a přípravě budoucích učitelů.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: kolektiv autorů PPUČ; koordinace Lenka Urbanová; věcní garanti B
- Poskytovatel: OP VVV
- Datum vložení do systému: 30. 06. 2022
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: -
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: -
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.