Matematika pro malé šikuly
Autor
Mgr. Barbora Jedličková, Mgr. Martina Komínková
Vložil
Marcela Jandová
Datum vložení
21. 2. 2022
49
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Jde o vzdělávací program pro žáky 3. až 5. ročníku základní školy. Rozvíjí jejich algoritmické znalosti a logické dovednosti. Žáci v průběhu vzdělávacího programu pracují s moderními technologiemi. Vzdělávací program je rozdělen do čtyř částí – Aritmetika, Geometrie, Práce s daty a Učení mimo školu. V poslední části dochází k propojení mezi formálním a neformálním vzděláváním. Obecné cíle: cílem programu je rozvoj algoritmických a programovacích kompetencí u žáků na 1. stupni základní školy. Zároveň jde o rozvoj kompetencí komunikativních, pracovních a k řešení problémů. Mezipředmětové vztahy: aktivity umožňují využívat dovednosti a znalosti z různých předmětů. Nejvíce jsou zde využity znalosti ze vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie, konkrétně ze vzdělávacího obsahu Základy práce s počítačem. Tento mezipředmětový vztah můžeme nalézt v lekcích číslo 4, 8, 11, 12, 13, 14, ve kterých jsou využity moderní digitální technologie. V lekci zaměřené na číselné soustavy můžeme nalézt propojení se vzdělávací oblastí Umění a kultura (Hudební výchova), kdy žáci v rámci motivace poslouchají píseň. Čtvrtá a pátá lekce se zabývá finanční matematikou, jsou zde použity úlohy obsahující práci s penězi. Manipulaci s penězi lze nalézt ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět ve vzdělávacím obsahu Lidé kolem nás, učivo Vlastnictví. Poslední dvě lekce jsou uskutečněny v neformálním vzdělávacím science centru v iQLANDIA v Liberci. V obou lekcích zaměřených na iQLANDIA dochází k propojení se vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět.
Jde o vzdělávací program pro žáky 3. až 5. ročníku základní školy. Rozvíjí jejich algoritmické znalosti a logické dovednosti. Žáci v průběhu vzdělávacího programu pracují s moderními technologiemi. Vzdělávací program je rozdělen do čtyř částí – Aritmetika, Geometrie, Práce s daty a Učení mimo školu. V poslední části dochází k propojení mezi formálním a neformálním vzděláváním. Obecné cíle: cílem programu je rozvoj algoritmických a programovacích kompetencí u žáků na 1. stupni základní školy. Zároveň jde o rozvoj kompetencí komunikativních, pracovních a k řešení problémů. Mezipředmětové vztahy: aktivity umožňují využívat dovednosti a znalosti z různých předmětů. Nejvíce jsou zde využity znalosti ze vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie, konkrétně ze vzdělávacího obsahu Základy práce s počítačem. Tento mezipředmětový vztah můžeme nalézt v lekcích číslo 4, 8, 11, 12, 13, 14, ve kterých jsou využity moderní digitální technologie. V lekci zaměřené na číselné soustavy můžeme nalézt propojení se vzdělávací oblastí Umění a kultura (Hudební výchova), kdy žáci v rámci motivace poslouchají píseň. Čtvrtá a pátá lekce se zabývá finanční matematikou, jsou zde použity úlohy obsahující práci s penězi. Manipulaci s penězi lze nalézt ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět ve vzdělávacím obsahu Lidé kolem nás, učivo Vlastnictví. Poslední dvě lekce jsou uskutečněny v neformálním vzdělávacím science centru v iQLANDIA v Liberci. V obou lekcích zaměřených na iQLANDIA dochází k propojení se vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět.
finanční gramotnost
geometrie
logické myšlení
Matematika a její aplikace
práce s daty
programovací kompetence
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Barbora Jedličková, Mgr. Martina Komínková
- Publikoval: Marcela Jandová
- Datum vložení do systému: 21. 02. 2022
- Datum vzniku: 31. 12. 2020
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: 4. až 5. ročník ZŠ
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.