Derivace funkcí (shrnutí) – příprava pro učitele
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Hodina by měla probíhat jako zcela samostatná práce studentů. Kromě kontroly projektorem nosím na tuto hodinu do třídy i několik papírů s výsledky, aby si mohli kontrolovat i Ti, kteří postupují rychleji než zbytek třídy. Není příliš pravděpodobné, že by někdo dokázal spočítat všechny příklady. Jsou řazeny přibližně podle obtížnosti, schválně jsou míchány dohromady příklady na použití různých metod. Tato hodiny je jinak přehlídkou různých hrůz a šíleností, které se však ani tak netýkají derivací jako spíš úprav mocnin a zlomků, tedy věcí, které studenti měli dávno umět. Je zajímavé, že ani zdůrazňování dobré rady, aby se studenti vyhýbali vzorcům na součin a podíl nezabrání tomu, aby je většina z nich použila, protože si tím sice zkomplikují výpočet, ale vyhnou se použití pravidel, která jsou probrána před delší dobou. Kapitola z učebnice Matematika realisticky, M. Krynický, www.realisticky.cz .
Hodina by měla probíhat jako zcela samostatná práce studentů. Kromě kontroly projektorem nosím na tuto hodinu do třídy i několik papírů s výsledky, aby si mohli kontrolovat i Ti, kteří postupují rychleji než zbytek třídy. Není příliš pravděpodobné, že by někdo dokázal spočítat všechny příklady. Jsou řazeny přibližně podle obtížnosti, schválně jsou míchány dohromady příklady na použití různých metod. Tato hodiny je jinak přehlídkou různých hrůz a šíleností, které se však ani tak netýkají derivací jako spíš úprav mocnin a zlomků, tedy věcí, které studenti měli dávno umět. Je zajímavé, že ani zdůrazňování dobré rady, aby se studenti vyhýbali vzorcům na součin a podíl nezabrání tomu, aby je většina z nich použila, protože si tím sice zkomplikují výpočet, ale vyhnou se použití pravidel, která jsou probrána před delší dobou. Kapitola z učebnice Matematika realisticky, M. Krynický, www.realisticky.cz .
Kuželosečky
příprava pro učitele
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Martin Krynický
- Poskytovatel: Realisticky.cz
- Datum vložení do systému: 26. 11. 2021
- Datum vzniku: 01. 09. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace
- Gramotnost: matematická
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.