Číselné výrazy II – příprava pro učitele
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Jedním z problémů současné výuky matematiky je neodpovídající zápis při řešení příkladů. S tím, jak polevila disciplína ve škole, klesl i tlak na úpravu a chaotický zápis zabraňuje zejména u kluků úspěšnému řešení složitějších příkladů. Správně by se měl systematický zápis nacvičovat od nejjednodušších situací, bohužel v takovém případě zejména chytřejší žáci vidí poctivé zapisování jako zbytečné zdržování. Proto zadám následující příklad a nechám třídu počítat. Část žáků počítá zcela zpaměti, někteří si zapisují mezivýpočty nad (nebo pod zadání), časem však všichni dospějí k nějakým výsledkům (je zajímavé, že nezvyklost situace příliš nesnižuje jejich sebejistotu ohledně správnosti vlastního řešení). Snažím se nechat jim dost času (klidně 15 minut), rychlejší se věnují následujícím příkladům. Kapitola z učebnice Matematika realisticky, M. Krynický, www.realisticky.cz .
Jedním z problémů současné výuky matematiky je neodpovídající zápis při řešení příkladů. S tím, jak polevila disciplína ve škole, klesl i tlak na úpravu a chaotický zápis zabraňuje zejména u kluků úspěšnému řešení složitějších příkladů. Správně by se měl systematický zápis nacvičovat od nejjednodušších situací, bohužel v takovém případě zejména chytřejší žáci vidí poctivé zapisování jako zbytečné zdržování. Proto zadám následující příklad a nechám třídu počítat. Část žáků počítá zcela zpaměti, někteří si zapisují mezivýpočty nad (nebo pod zadání), časem však všichni dospějí k nějakým výsledkům (je zajímavé, že nezvyklost situace příliš nesnižuje jejich sebejistotu ohledně správnosti vlastního řešení). Snažím se nechat jim dost času (klidně 15 minut), rychlejší se věnují následujícím příkladům. Kapitola z učebnice Matematika realisticky, M. Krynický, www.realisticky.cz .
Číselné výrazy
příprava pro učitele
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Martin Krynický
- Poskytovatel: Realisticky.cz
- Datum vložení do systému: 26. 11. 2021
- Datum vzniku: 01. 09. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace
- Gramotnost: matematická
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.