Množiny - shrnutí – příprava pro učitele
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Kapitola o množinách spolu s následujícími dvěma kapitolami (výroky a dělitelnost) slouží k nácviku učení. Součástí učení je také příprava na písemky (snažím se, aby se psaly na logicky uzavřené celky přibližně jednou za dva týdny nebo trochu řidčeji), kde je většinou nutné lámat stereotypy stejně jako v jiných oblastech. Typická česká písemka "na pokrytí" (známka v podstatě odpovídá poměru plochy poznámek v sešitě a plochy poznámek v písemce bez ohledu na logickou ucelenost a důležitost nebo aplikaci faktů) vede k tomu, že žáci se učí všechno nazpaměť (včetně příkladů) a často se ani nesnaží logicky interpretovat. Následující hodina (a její ekvivalenty v dalších kapitolách) proto slouží k nácviku přípravy na písemku. Pokud vidíme smysl výuky v probrání maximálního možného počtu poznatků, je samozřejmě zbytečná (protože nic nového se žáci nedozvědí), podle mých zkušeností je jednou z hodin, které rozhodují o postoji žáků k matematice. Kapitola z učebnice Matematika realisticky, M. Krynický, www.realisticky.cz .
Kapitola o množinách spolu s následujícími dvěma kapitolami (výroky a dělitelnost) slouží k nácviku učení. Součástí učení je také příprava na písemky (snažím se, aby se psaly na logicky uzavřené celky přibližně jednou za dva týdny nebo trochu řidčeji), kde je většinou nutné lámat stereotypy stejně jako v jiných oblastech. Typická česká písemka "na pokrytí" (známka v podstatě odpovídá poměru plochy poznámek v sešitě a plochy poznámek v písemce bez ohledu na logickou ucelenost a důležitost nebo aplikaci faktů) vede k tomu, že žáci se učí všechno nazpaměť (včetně příkladů) a často se ani nesnaží logicky interpretovat. Následující hodina (a její ekvivalenty v dalších kapitolách) proto slouží k nácviku přípravy na písemku. Pokud vidíme smysl výuky v probrání maximálního možného počtu poznatků, je samozřejmě zbytečná (protože nic nového se žáci nedozvědí), podle mých zkušeností je jednou z hodin, které rozhodují o postoji žáků k matematice. Kapitola z učebnice Matematika realisticky, M. Krynický, www.realisticky.cz .
příprava pro učitele
Řešení soustav rovnic
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Martin Krynický
- Poskytovatel: Realisticky.cz
- Datum vložení do systému: 26. 11. 2021
- Datum vzniku: 01. 09. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace
- Gramotnost: matematická
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.