Konstrukce trojúhelníků V (opakování) – příklady a procvičování
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Hodinu je možné zadat jako klasickou skupinovou prácí (skupiny se snaží do konce hodiny narýsovat co největší počet trojúhelníků) nebo jako hru (v takovém případě je nutné mít dvě hodiny co nejblíže - nejlépe ihned - po sobě). V první hodině skupiny dostanou zadání trojúhelníků (výsledkem každé dvojice zadání je vzdálenost a úhel, tedy souřadnice bodu v rovině, pokud zadání obsahuje nejednoznačně zadaný trojúhelník je souřadnic více). V druhé hodině pak každá skupina může určené souřadnice použít k určení bodu, kde leží poklad. Na naší škole jsme využili dlaždice, takže každé souřadnice určovali jednu dlaždici, na kterou skupina měla umístit totem a pak zavolat kouzelný výtah, který buď přivezl nebo nepřivezl poklad (nanukový dort). Stačilo si zapamatovat výherní dlaždice a se spolupracovníky ve vyšším patře domluvit signál (například ruka v kapse ano, ruce mimo kapsy ne), podle kterého měli nebo neměli dorty do výtahu umístit. Chybou v realizaci bylo, že první a druhou hodinu dělilo několik dní, takže ačkoliv při první hodině (kdy vlastně o moc nešlo, protože odměna byla vzdálená a velmi neurčitá) velká většina žáků celou hodinu pracovala, v druhé hodině si většina z nich výsledky rýsování nepřinesla a třída nebyla schopná se domluvit na jakékoliv použitelné strategii. Kapitola z učebnice Matematika realisticky, M. Krynický, www.realisticky.cz .
Hodinu je možné zadat jako klasickou skupinovou prácí (skupiny se snaží do konce hodiny narýsovat co největší počet trojúhelníků) nebo jako hru (v takovém případě je nutné mít dvě hodiny co nejblíže - nejlépe ihned - po sobě). V první hodině skupiny dostanou zadání trojúhelníků (výsledkem každé dvojice zadání je vzdálenost a úhel, tedy souřadnice bodu v rovině, pokud zadání obsahuje nejednoznačně zadaný trojúhelník je souřadnic více). V druhé hodině pak každá skupina může určené souřadnice použít k určení bodu, kde leží poklad. Na naší škole jsme využili dlaždice, takže každé souřadnice určovali jednu dlaždici, na kterou skupina měla umístit totem a pak zavolat kouzelný výtah, který buď přivezl nebo nepřivezl poklad (nanukový dort). Stačilo si zapamatovat výherní dlaždice a se spolupracovníky ve vyšším patře domluvit signál (například ruka v kapse ano, ruce mimo kapsy ne), podle kterého měli nebo neměli dorty do výtahu umístit. Chybou v realizaci bylo, že první a druhou hodinu dělilo několik dní, takže ačkoliv při první hodině (kdy vlastně o moc nešlo, protože odměna byla vzdálená a velmi neurčitá) velká většina žáků celou hodinu pracovala, v druhé hodině si většina z nich výsledky rýsování nepřinesla a třída nebyla schopná se domluvit na jakékoliv použitelné strategii. Kapitola z učebnice Matematika realisticky, M. Krynický, www.realisticky.cz .
příklady a procvičování
úhly
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Martin Krynický
- Poskytovatel: Realisticky.cz
- Datum vložení do systému: 26. 11. 2021
- Datum vzniku: 01. 09. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace
- Gramotnost: matematická
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.