Poměry a úměrnosti I – příprava pro učitele
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Následující látka bohužel patří mezi ty, kde je nejvíce rozšířené používání samospasitelných postupů, které umožňují počítat bez pochopení problému a dojít ke správným výsledkům, pokud se neustále opakují příklady stejného typu. Autor učebnice nechce polemizovat o tom, zda je takový postup nutný u slabších žáků základních škol, je však přesvědčený, že je naprosto nevhodný u všech studentů, které kdy učil na gymnáziu. Hlavně proto, že mnozí mají takové postupy rádi a docházejí k názoru, že v matematice není nutné nebo dokonce správné věcem rozumět a stačí si pamatovat „jak se to dělá“. Přitom by to snadno pochopili. Například kreslení šipek určitě ulehčuje výpočty ve chvíli, kdy se přímá úměrnost probírá, ale po roce už si studenti často pamatují pouze to, že mají šipky nakreslit, ne však jakým způsobem a proč to vlastně dělají. Pokud se naučí si napsat dvě srovnávací řádky a pak se zamyslí, je jejich dovednost daleko trvalejší. Kapitola z učebnice Matematika realisticky, M. Krynický, www.realisticky.cz .
Následující látka bohužel patří mezi ty, kde je nejvíce rozšířené používání samospasitelných postupů, které umožňují počítat bez pochopení problému a dojít ke správným výsledkům, pokud se neustále opakují příklady stejného typu. Autor učebnice nechce polemizovat o tom, zda je takový postup nutný u slabších žáků základních škol, je však přesvědčený, že je naprosto nevhodný u všech studentů, které kdy učil na gymnáziu. Hlavně proto, že mnozí mají takové postupy rádi a docházejí k názoru, že v matematice není nutné nebo dokonce správné věcem rozumět a stačí si pamatovat „jak se to dělá“. Přitom by to snadno pochopili. Například kreslení šipek určitě ulehčuje výpočty ve chvíli, kdy se přímá úměrnost probírá, ale po roce už si studenti často pamatují pouze to, že mají šipky nakreslit, ne však jakým způsobem a proč to vlastně dělají. Pokud se naučí si napsat dvě srovnávací řádky a pak se zamyslí, je jejich dovednost daleko trvalejší. Kapitola z učebnice Matematika realisticky, M. Krynický, www.realisticky.cz .
Poměry a úměrnosti
příprava pro učitele
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Martin Krynický
- Poskytovatel: Realisticky.cz
- Datum vložení do systému: 26. 11. 2021
- Datum vzniku: 01. 09. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace
- Gramotnost: matematická
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.