Modely základních početních operací – příprava pro učitele
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
V první verzi učebnice měla opakovací kapitola pouze čtyři hodiny (kvadratické rovnice a goniometrické funkce). S tím, jak idiotský systém našeho školství postupně likvidoval výuku na základních školách, kapitola postupně bobtnala a po zkušenostech z podzimu 2011 jsem do kapitoly přidal i opakování základních početních operací. Samozřejmě si nemyslím, že by několik opakovacích hodin stačilo na odstranění všeho, co by žáci měli spolehlivě umět a neumí. Cílem je ukázat žákům, kteří často vnímají matematiku jako zcela abstraktní a totálně odtrženou od reality, že je možné ji pojímat i jinak a odpověď na mnoho otázek hledat ve zkušenosti. V druhé řadě kapitola poskytuje trochu více času žáky poznat, identifikovat největší opozdilce a ty pak individuálně doučovat (časem se doufám podaří připravit nějaké postupy vycházející z učebnice pro ZŠ, zatím je to spíše na mé konkrétní improvizaci během doučování). Je třeba se připravit, že ve třídě se žáky z různých škol budou obrovské rozdíly. I když není bezpodmínečně nutné, aby všichni zvládli látku do důsledků (téměř vše se bude brzy probírat znovu), nemělo by se stát, aby se slabší žáci zcela ztratili. I když tato kapitola vytvoří asi měsíční ztrátu, rozhodně doporučuji nevynechávat. Kapitola z učebnice Matematika realisticky, M. Krynický, www.realisticky.cz .
V první verzi učebnice měla opakovací kapitola pouze čtyři hodiny (kvadratické rovnice a goniometrické funkce). S tím, jak idiotský systém našeho školství postupně likvidoval výuku na základních školách, kapitola postupně bobtnala a po zkušenostech z podzimu 2011 jsem do kapitoly přidal i opakování základních početních operací. Samozřejmě si nemyslím, že by několik opakovacích hodin stačilo na odstranění všeho, co by žáci měli spolehlivě umět a neumí. Cílem je ukázat žákům, kteří často vnímají matematiku jako zcela abstraktní a totálně odtrženou od reality, že je možné ji pojímat i jinak a odpověď na mnoho otázek hledat ve zkušenosti. V druhé řadě kapitola poskytuje trochu více času žáky poznat, identifikovat největší opozdilce a ty pak individuálně doučovat (časem se doufám podaří připravit nějaké postupy vycházející z učebnice pro ZŠ, zatím je to spíše na mé konkrétní improvizaci během doučování). Je třeba se připravit, že ve třídě se žáky z různých škol budou obrovské rozdíly. I když není bezpodmínečně nutné, aby všichni zvládli látku do důsledků (téměř vše se bude brzy probírat znovu), nemělo by se stát, aby se slabší žáci zcela ztratili. I když tato kapitola vytvoří asi měsíční ztrátu, rozhodně doporučuji nevynechávat. Kapitola z učebnice Matematika realisticky, M. Krynický, www.realisticky.cz .
Modely základních početních operací
příprava pro učitele
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Martin Krynický
- Poskytovatel: Realisticky.cz
- Datum vložení do systému: 26. 11. 2021
- Datum vzniku: 01. 09. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace
- Gramotnost: matematická
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.