Anotace
Cílem vzdělávacího programu Vyprávěj příběhy 20. století pro 4. a 5. ročník ZŠ je skrz poznání sebe, vlastních rodinných kořenů a příběhů rodinných příslušníků vést žáky metodou orální historie k aktivnímu poznávání rodinné minulosti a tím podpořit jejich zájem o moderní dějiny, svět kolem nás a pochopení toho, že přítomnost se vyvozuje z minulosti. Dalším cílem je pomocí prožitkové pedagogiky rozvíjet nové formy výuky moderních dějin na českých školách, které podporují osobnostní, sociální a kognitivní rozvoj žáků. Program Vyprávěj příběhy 20. století pro 4. a 5. ročník ZŠ pracuje s tématem paměti a didakticky využívá vzpomínky pamětníků – rodinných příslušníků žáků. Vychází z osobních zkušeností žáků a rozvíjí je, ve výuce propojuje teorii i praxi, analýzu i vlastní tvorbu žáků. Díky zapojení rozmanitých metod a prostředků formálního a neformálního vzdělávání a pomocí činnostního učení se žáci seznámí s příběhy svých předků v kontextu moderních dějin, kladou si otázky, které podněcují ke kritickému myšlení, hledají, komunikují, vstupují aktivně do mezigeneračního dialogu, zvyšují svou mediální gramotnost, pracují s vybranými historickými prameny (školní vysvědčení) a zapojují kreativní i analytické myšlení při tvorbě výstupu, kterým je lapbook portrétující vybraného pamětníka. Projekt je koncipován interdisciplinárně, různorodé aktivity jsou zaměřeny na rozvoj klíčových kompetencí a měkkých dovedností.
Cílem vzdělávacího programu Vyprávěj příběhy 20. století pro 4. a 5. ročník ZŠ je skrz poznání sebe, vlastních rodinných kořenů a příběhů rodinných příslušníků vést žáky metodou orální historie k aktivnímu poznávání rodinné minulosti a tím podpořit jejich zájem o moderní dějiny, svět kolem nás a pochopení toho, že přítomnost se vyvozuje z minulosti. Dalším cílem je pomocí prožitkové pedagogiky rozvíjet nové formy výuky moderních dějin na českých školách, které podporují osobnostní, sociální a kognitivní rozvoj žáků. Program Vyprávěj příběhy 20. století pro 4. a 5. ročník ZŠ pracuje s tématem paměti a didakticky využívá vzpomínky pamětníků – rodinných příslušníků žáků. Vychází z osobních zkušeností žáků a rozvíjí je, ve výuce propojuje teorii i praxi, analýzu i vlastní tvorbu žáků. Díky zapojení rozmanitých metod a prostředků formálního a neformálního vzdělávání a pomocí činnostního učení se žáci seznámí s příběhy svých předků v kontextu moderních dějin, kladou si otázky, které podněcují ke kritickému myšlení, hledají, komunikují, vstupují aktivně do mezigeneračního dialogu, zvyšují svou mediální gramotnost, pracují s vybranými historickými prameny (školní vysvědčení) a zapojují kreativní i analytické myšlení při tvorbě výstupu, kterým je lapbook portrétující vybraného pamětníka. Projekt je koncipován interdisciplinárně, různorodé aktivity jsou zaměřeny na rozvoj klíčových kompetencí a měkkých dovedností.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Post Bellum
- Poskytovatel: OP VVV
- Datum vložení do systému: 25. 11. 2021
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: -
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ 4.0
- Jazyk: -
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.