Kostky
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Pouze zdánlivě jednoduchý pracovní list, který slouží jako základ pro kooperativní matematicko-konstruktivní činnost dětí předškolního věku. Osvědčil se tento postup: Dvojice dětí se mezi sebou podělí o čtyři pastelky (např. červenou, modrou, zelenou a žlutou) tak, aby jich obě měly stejný počet (tzn. každé dítě dvě). Těmito pastelkami pak vybarvují všechny tři zobrazené stavby tak, aby každá ze staveb obsahovala minimálně jednu kostku každé barvy. Poté dvojice společně všechny tři stavby postaví. Předpokládanou pomůckou k této činnosti jsou kostky (kostičky) příslušných čtyř barev.
Pouze zdánlivě jednoduchý pracovní list, který slouží jako základ pro kooperativní matematicko-konstruktivní činnost dětí předškolního věku. Osvědčil se tento postup: Dvojice dětí se mezi sebou podělí o čtyři pastelky (např. červenou, modrou, zelenou a žlutou) tak, aby jich obě měly stejný počet (tzn. každé dítě dvě). Těmito pastelkami pak vybarvují všechny tři zobrazené stavby tak, aby každá ze staveb obsahovala minimálně jednu kostku každé barvy. Poté dvojice společně všechny tři stavby postaví. Předpokládanou pomůckou k této činnosti jsou kostky (kostičky) příslušných čtyř barev.
podmínka
1
barva
konstruování
kooperace
pravidlo
stavba
vybarvování
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Ludmila Jakubcová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 28. 04. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Metodický materiál rozvíjí
digitální gramotnost
dítě
- dodržuje pravidla her a jiných činností
- spolupracuje s ostatními, rozdělí si úkol s jiným dítětem
matematickou gramotnost
dítě
- hledá své vlastní postupy a strategie při řešení úkolu
- navrhne strategické řešení situace
- manipuluje a experimentuje s jednoduchým matematickým modelem
- porozumí ústnímu zadání konkrétního úkolu s využitím obrázku
- rozpozná správné a nesprávné řešení
- rozpozná, co může nebo nemůže nastat v konkrétních situacích
čtenářskou gramotnost
dítě
- vyhledá informaci z obrázku