Cesta k výjimečnosti (Akademie Leadershipu) - VP Akademie Leadershipu
Autor
Ondřej Bárta, Karel Starý, Veronika Laufková, Kateřina Novotná,
Poskytovatel
Datum vložení
24. 6. 2021
14
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Cesta k výjimečnosti – modul Akademie Leadershipu: Účastníci základního bloku projdou hodnoticím procesem na bázi „360“, v němž získají anonymní zpětnou vazbu od týmu, který ve své organizací vedou, a podle vlastní volby také od nadřízeného, zástupce zřizovatele své organizace. Zároveň si vyhodnotí své vlastní silné stránky a oblasti, kde se mohou zlepšovat. Následovat bude dvoudenní seminář, kde se do hloubky seznámí s paradigmatem celkové osobnosti, to je základem efektivního vedení lidí, a s konceptem čtyř klíčových rolí: jít příkladem, hledat cestu, slaďovat systémy a uvolňovat potenciál. Naučí se používat efektivní nástroje vedení lidí k řešení chronických problémů ve svých školách, slaďovat školní systémy s vizí školy, uvolňovat potenciál svých zaměstnanců a stát se opravdu výjimečnými lídry. V následné fázi budou účastníci s oporou o lektora rozpracovávat své závazky a promýšlet souvislosti jednání v rolích a bytí v paradigmatu celistvosti. V závěru se účastníci pochlubí tím, co v programu vyvinuli a vyzkoušeli ve své škole. Prezentace mají doporučenou strukturu, postavenou na využití nástrojů leadershipu v praxi během období distanční podpory. Cesta k výjimečnosti – modul Formativní hodnocení: Modul na podporu zavádění formativního hodnocení ve škole pro pedagogické lídry se zaměří na rozvoj kompetencí vedoucích pracovníků ve vzdělávání v zavádění formativního hodnocení v základním vzdělávání (včetně nižších stupňů gymnázií). Kombinovaná forma semináře s podporou v e-learningu a se závěrečnou prezentací "cesty školy při zahájení zavádění formativního hodnocení" umožní účastníkům, aby byli nejen dobře seznámeni s metodami, technikami a nástroji, které jim pomohou zavádět formativní prvky v systému hodnocení ve škole a zejména třídě, smyslem a účinky formativního hodnocení na učení žáků a práci učitelů, ale též k pravidelné podpoře kolegů při jejich zavádění, reflektování jejich účinnosti a promýšlení změn na úrovni třídy i školy, které by proměnily kvalitu školního hodnocení a učení žáků. Cesta k výjimečnosti – modul Posílení strategické složky digitální gramotnosti vedoucích pracovníků, aneb jak správně rozhodovat v oblasti, ve které nejsem profesionál: Modul je zaměřen na podporu schopnosti správného rozhodování v oblasti digitálních technologií a digitálního vzdělávání. Cesta k výjimečnosti – modul Rozvoj kompetencí vedoucích pracovníků institucí poskytující zájmové vzdělávání: Modul je volitelnou částí určenou lídrům ze středisek volného času a je zaměřen na specifické kompetence, které mohou těmto pracovníkům pomoci při řízení jejich organizací. Je zpracován do čtyř témat, resp. tematických celků: • „Osobní leadership“ – kdy stát se dobrým lídrem znamená umět identifikovat a stanovovat priority, odlišit podstatné od méně důležitého, a to vše v souladu se základními principy time managementu; • „Vedení podle principu efektivity“ – kde si lídr uvědomí, že zvyšování efektivity v organizaci nelze zužovat jen na zvyšování pedagogických nebo ekonomických výkonů. Je nezbytné budovat, udržovat a posilovat efektivní vztahy mezi jednotlivými aktéry s důrazem na využívání vhodných nástrojů k vedení lidí a překonávání překážek – je zpracován obsah, zatím bez aktivit s výjimkou příkladů dobré praxe a simulace reálných situací; • „Síťování v místní komunitě“ – kde si lídři osvojí a rozšíří kompetence v oblasti nástrojů smysluplné komunikace, kterou budou nezbytně potřebovat při vytváření, resp. rozšiřování funkční komunitní sítě a podpůrného partnerství; následně si připomenou důležitost síťování, které v současnosti nabývá na významu a je stále důležitější pro rozvoj organizací; • „Inovace komunikačních nástrojů“ – kde si účastníci prakticky prověří, jak lze využít dostupné nástroje komunikace pro zvýšení a zkvalitňování propojování formálního a neformálního vzdělávání včetně komunikace se širokou veřejností.
Cesta k výjimečnosti – modul Akademie Leadershipu: Účastníci základního bloku projdou hodnoticím procesem na bázi „360“, v němž získají anonymní zpětnou vazbu od týmu, který ve své organizací vedou, a podle vlastní volby také od nadřízeného, zástupce zřizovatele své organizace. Zároveň si vyhodnotí své vlastní silné stránky a oblasti, kde se mohou zlepšovat. Následovat bude dvoudenní seminář, kde se do hloubky seznámí s paradigmatem celkové osobnosti, to je základem efektivního vedení lidí, a s konceptem čtyř klíčových rolí: jít příkladem, hledat cestu, slaďovat systémy a uvolňovat potenciál. Naučí se používat efektivní nástroje vedení lidí k řešení chronických problémů ve svých školách, slaďovat školní systémy s vizí školy, uvolňovat potenciál svých zaměstnanců a stát se opravdu výjimečnými lídry. V následné fázi budou účastníci s oporou o lektora rozpracovávat své závazky a promýšlet souvislosti jednání v rolích a bytí v paradigmatu celistvosti. V závěru se účastníci pochlubí tím, co v programu vyvinuli a vyzkoušeli ve své škole. Prezentace mají doporučenou strukturu, postavenou na využití nástrojů leadershipu v praxi během období distanční podpory. Cesta k výjimečnosti – modul Formativní hodnocení: Modul na podporu zavádění formativního hodnocení ve škole pro pedagogické lídry se zaměří na rozvoj kompetencí vedoucích pracovníků ve vzdělávání v zavádění formativního hodnocení v základním vzdělávání (včetně nižších stupňů gymnázií). Kombinovaná forma semináře s podporou v e-learningu a se závěrečnou prezentací "cesty školy při zahájení zavádění formativního hodnocení" umožní účastníkům, aby byli nejen dobře seznámeni s metodami, technikami a nástroji, které jim pomohou zavádět formativní prvky v systému hodnocení ve škole a zejména třídě, smyslem a účinky formativního hodnocení na učení žáků a práci učitelů, ale též k pravidelné podpoře kolegů při jejich zavádění, reflektování jejich účinnosti a promýšlení změn na úrovni třídy i školy, které by proměnily kvalitu školního hodnocení a učení žáků. Cesta k výjimečnosti – modul Posílení strategické složky digitální gramotnosti vedoucích pracovníků, aneb jak správně rozhodovat v oblasti, ve které nejsem profesionál: Modul je zaměřen na podporu schopnosti správného rozhodování v oblasti digitálních technologií a digitálního vzdělávání. Cesta k výjimečnosti – modul Rozvoj kompetencí vedoucích pracovníků institucí poskytující zájmové vzdělávání: Modul je volitelnou částí určenou lídrům ze středisek volného času a je zaměřen na specifické kompetence, které mohou těmto pracovníkům pomoci při řízení jejich organizací. Je zpracován do čtyř témat, resp. tematických celků: • „Osobní leadership“ – kdy stát se dobrým lídrem znamená umět identifikovat a stanovovat priority, odlišit podstatné od méně důležitého, a to vše v souladu se základními principy time managementu; • „Vedení podle principu efektivity“ – kde si lídr uvědomí, že zvyšování efektivity v organizaci nelze zužovat jen na zvyšování pedagogických nebo ekonomických výkonů. Je nezbytné budovat, udržovat a posilovat efektivní vztahy mezi jednotlivými aktéry s důrazem na využívání vhodných nástrojů k vedení lidí a překonávání překážek – je zpracován obsah, zatím bez aktivit s výjimkou příkladů dobré praxe a simulace reálných situací; • „Síťování v místní komunitě“ – kde si lídři osvojí a rozšíří kompetence v oblasti nástrojů smysluplné komunikace, kterou budou nezbytně potřebovat při vytváření, resp. rozšiřování funkční komunitní sítě a podpůrného partnerství; následně si připomenou důležitost síťování, které v současnosti nabývá na významu a je stále důležitější pro rozvoj organizací; • „Inovace komunikačních nástrojů“ – kde si účastníci prakticky prověří, jak lze využít dostupné nástroje komunikace pro zvýšení a zkvalitňování propojování formálního a neformálního vzdělávání včetně komunikace se širokou veřejností.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Ondřej Bárta, Karel Starý, Veronika Laufková, Kateřina Novotná,
- Poskytovatel: OP VVV
- Datum vložení do systému: 24. 06. 2021
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: není relevantní
- Ročník: -
- Dostupnost: -
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: -
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde



Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.