Školní exkurze do přírody III – varianta pro 6. – 7. ročník ZŠ
Autor
Mgr. Zajíčková, Mgr. Marx, Mičunková, Bc. Trizmová
Poskytovatel
Datum vložení
21. 5. 2021
5
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Výukový program zaměřený na poznávání přírody v terénu. Žáci se v rámci exkurzí, které jsou hlavní součástí programu, seznámí s několika typy ekosystému v jarním a podzimním období. Poznají základní rostliny a živočichy teplé stepi, lužního lesa a periodických tůní, xerotermních stanovišť, mokřadů a městského parku. Tento výukový program poskytuje žákům znalosti z oblasti ekologie a ochrany přírody a umožní jim přímý kontakt s přírodou v jejím přirozeném prostředí. Program obsahuje praktické pozorování v přírodě, hledání vzorků a práci s nimi, žáci se naučí práci s mikroskopy, lupami a odbornou literaturou. Cílem programu je žákům přiblížit význam přírody a krajiny, seznámit je se základními druhy rostlin a živočichů stepních společenstev a v neposlední řadě jim poskytnout možnost praktické zkušenosti v přírodě a doplnit jim znalosti z oblasti přírodních věd nad rámec školního vzdělávání. Program je naplánován na 16 vyučovacích hodin, které jsou rozděleny do 6 výukových bloků, přičemž 3 výukové bloky budou realizovány na podzim a další 3 na jaře. Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
Výukový program zaměřený na poznávání přírody v terénu. Žáci se v rámci exkurzí, které jsou hlavní součástí programu, seznámí s několika typy ekosystému v jarním a podzimním období. Poznají základní rostliny a živočichy teplé stepi, lužního lesa a periodických tůní, xerotermních stanovišť, mokřadů a městského parku. Tento výukový program poskytuje žákům znalosti z oblasti ekologie a ochrany přírody a umožní jim přímý kontakt s přírodou v jejím přirozeném prostředí. Program obsahuje praktické pozorování v přírodě, hledání vzorků a práci s nimi, žáci se naučí práci s mikroskopy, lupami a odbornou literaturou. Cílem programu je žákům přiblížit význam přírody a krajiny, seznámit je se základními druhy rostlin a živočichů stepních společenstev a v neposlední řadě jim poskytnout možnost praktické zkušenosti v přírodě a doplnit jim znalosti z oblasti přírodních věd nad rámec školního vzdělávání. Program je naplánován na 16 vyučovacích hodin, které jsou rozděleny do 6 výukových bloků, přičemž 3 výukové bloky budou realizovány na podzim a další 3 na jaře. Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
Biologie
botanika
dendrologie
entomologie
klíčové kompetence
metodika
pracovní sešit
příroda
vzdělávací program
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Zajíčková, Mgr. Marx, Mičunková, Bc. Trizmová
- Poskytovatel: DDM hl. m. Prahy
- Datum vložení do systému: 21. 05. 2021
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: 6. až 7. ročník ZŠ
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.