Průzkumníci přírody II - varianta pro 3. - 5. ročník ZŠ
Autor
Mgr. et Mgr. Arnoldová, Žlutická, Bc. Märzová
Poskytovatel
Datum vložení
21. 5. 2021
3
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Program je určen pro žáky 3. – 5. ročníků se SVP Základních škol, které se vzdělávají podle §16/9. Výukový program je rozdělen na čtyři tematické okruhy, které se dělí na jednotlivé měsíce roku. V jednotlivých měsících se zaměříme na zkoumání přírody v přirozeném rytmu roku: Podzim - barvy přírody, podzim v lese a na zahradě, migrace zvířat, poznávání některých druhů listnatých a jehličnatých stromů, jejich plodů a využití Zima – zimování zvířat, co dělají, když nespí, jak přezimují rostliny, stopy zvěře, přikrmování lesní zvěře Jaro – probouzení přírody, jarní rostliny, klíčení a život rostlin, hospodářská zvířata a jejich mláďata Léto - zrání plodů v sadech a zahradách, louky a pole v létě, aktivita a význam hmyzu, léto v lese Cílem tohoto výukového program je vést děti k ochraně přírody, zkoumáním a pozorováním rozvíjet jejich pozitivní vztah k přírodě. Vzhledem k tomu, že se jedná o žáky základní školy s minimálními výstupy, klademe si za cíl, aby podle svých individuálních možností získali při konkrétní činnosti i nové znalosti, které si upevní opakováním různých variant podobných činností. Blok č. 1 (Podzim) je připraven na 4 hodiny. Blok č. 2 (Zima), blok č. 3 (Jaro) a blok č. 4 (Léto) je rozdělen na dvě další témata, která trvají vždy dvě hodiny. Vyučovací hodina trvá 45 minut. V každém bloku je počítáno s 30 minut dlouhou hygienickou přestávkou. Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
Program je určen pro žáky 3. – 5. ročníků se SVP Základních škol, které se vzdělávají podle §16/9. Výukový program je rozdělen na čtyři tematické okruhy, které se dělí na jednotlivé měsíce roku. V jednotlivých měsících se zaměříme na zkoumání přírody v přirozeném rytmu roku: Podzim - barvy přírody, podzim v lese a na zahradě, migrace zvířat, poznávání některých druhů listnatých a jehličnatých stromů, jejich plodů a využití Zima – zimování zvířat, co dělají, když nespí, jak přezimují rostliny, stopy zvěře, přikrmování lesní zvěře Jaro – probouzení přírody, jarní rostliny, klíčení a život rostlin, hospodářská zvířata a jejich mláďata Léto - zrání plodů v sadech a zahradách, louky a pole v létě, aktivita a význam hmyzu, léto v lese Cílem tohoto výukového program je vést děti k ochraně přírody, zkoumáním a pozorováním rozvíjet jejich pozitivní vztah k přírodě. Vzhledem k tomu, že se jedná o žáky základní školy s minimálními výstupy, klademe si za cíl, aby podle svých individuálních možností získali při konkrétní činnosti i nové znalosti, které si upevní opakováním různých variant podobných činností. Blok č. 1 (Podzim) je připraven na 4 hodiny. Blok č. 2 (Zima), blok č. 3 (Jaro) a blok č. 4 (Léto) je rozdělen na dvě další témata, která trvají vždy dvě hodiny. Vyučovací hodina trvá 45 minut. V každém bloku je počítáno s 30 minut dlouhou hygienickou přestávkou. Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
ekologie
klíčové kompetence
metodika
pracovní sešit
příroda
roční období
rostliny
vzdělávací program
zvířata
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. et Mgr. Arnoldová, Žlutická, Bc. Märzová
- Poskytovatel: DDM hl. m. Prahy
- Datum vložení do systému: 21. 05. 2021
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: 4. až 5. ročník ZŠ
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.