Anotace
Neurovývojová porucha pozornosti s hyperaktivitou známá pod zkratkou ADHD se projeví v rozličném věku života svého nositele. Výskyt ADHD se odhaduje u 5–20 % dětí (vyšší, pokud zahrneme i poruchy pozornosti s minimálně vyjádřenou poruchou impulzivity a hyperaktivitou), je častější u chlapců než u dívek. Nejvýrazněji na sebe jedinec s touto poruchou svými projevy většinou upozorní v době povinné školní docházky. Pro zvládání školních požadavků bývá dětem stanovován pro školu speciální režim přispívající k lepšímu zvládání školní výuky, také rodiče se učí být tolerantní a s dítětem správně jednat. V opačném případě nenaplnění potřeb dítěte působí na některé z nich stresově s možným přechodem do úzkostnosti a jak víme, stres a úzkost vlastním úsilím neovlivníme. Pod jejich vlivem může dojít k zvýraznění obtížného chování, které bývá neuvědomovanou snahou dítěte o dosažení vnitřní rovnováhy narušené stresovou situací. Žák nevnímá obsah verbálních sdělení, reaguje pouze na emoce, kterými dospělý, ve školním prostředí učitel či asistent pedagoga, svou verbalitu doprovází. Její obsah buď pocit ohrožení posílí, nebo naopak sníží. V našem webináři se proto budeme zabývat spouštěči stresu a úzkosti u dětí s ADHD a tím, jak s takovými dětmi pracovat, jak je uklidnit, jak je povzbudit. Lektor: PhDr. et Mgr. Zdeňka Michalová, Ph.D.
Neurovývojová porucha pozornosti s hyperaktivitou známá pod zkratkou ADHD se projeví v rozličném věku života svého nositele. Výskyt ADHD se odhaduje u 5–20 % dětí (vyšší, pokud zahrneme i poruchy pozornosti s minimálně vyjádřenou poruchou impulzivity a hyperaktivitou), je častější u chlapců než u dívek. Nejvýrazněji na sebe jedinec s touto poruchou svými projevy většinou upozorní v době povinné školní docházky. Pro zvládání školních požadavků bývá dětem stanovován pro školu speciální režim přispívající k lepšímu zvládání školní výuky, také rodiče se učí být tolerantní a s dítětem správně jednat. V opačném případě nenaplnění potřeb dítěte působí na některé z nich stresově s možným přechodem do úzkostnosti a jak víme, stres a úzkost vlastním úsilím neovlivníme. Pod jejich vlivem může dojít k zvýraznění obtížného chování, které bývá neuvědomovanou snahou dítěte o dosažení vnitřní rovnováhy narušené stresovou situací. Žák nevnímá obsah verbálních sdělení, reaguje pouze na emoce, kterými dospělý, ve školním prostředí učitel či asistent pedagoga, svou verbalitu doprovází. Její obsah buď pocit ohrožení posílí, nebo naopak sníží. V našem webináři se proto budeme zabývat spouštěči stresu a úzkosti u dětí s ADHD a tím, jak s takovými dětmi pracovat, jak je uklidnit, jak je povzbudit. Lektor: PhDr. et Mgr. Zdeňka Michalová, Ph.D.
ADHD
APIV A
stres
úzkostnost
žák
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Pavel Eret
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 13. 05. 2021
- Datum vzniku: 11. 05. 2021
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: nelze určit
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: video
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.