Chatbot EMA
5 skvělé

Přírodní ohrožení a rizika - zemětřesení

Autor
Mgr. Jan Šperl
Datum vložení
22. 3. 2018
48 1 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

litosférické desky
teorie globální deskové tektoniky
typy okrajů litosférických desek
zemětřesení

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Andrea Špicarová 23.2.2023
  • Hodnocení zdroje:
+ úkoly podporující hlubší geografické myšlení
+ pěkně zpracovaná případová studie
+ práce s atlasem
- obtížnější terminologie pro žáky ZŠ (především v tabulce)
- chybí provázanost případové studie studie s pracovním listem
Komentář

Pěkně zpracovaný pracovní list zaměřený na globální deskovou tektoniku. Úkoly nejsou čistě faktografické a podporují hlubší geografické myšlení. U druhého úkolu (doplňování tabulky) bude přiřazování pro žáky nižšího stupně pravděpodobně náročnější z důvodu obtížnějšího formulování textu a celkové terminologii. Pravděpodobně bude těžší například i určit, na jakém rozhraní dochází k mírnému nebo naopak silnému zemětřesení a chvíli potrvá, než se žáci v množství pojmů zorientují. Úkoly vyžadují vysvětlení a zamyšlení se nad danou problematikou a orientují se na praktický život (např. otázka č. 4). Poslední úkol je zaměřen i na zemětřesení v ČR, k vyhledání informací je využito i stránek Geofyzikálního ústavu AV ČR.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Jan Šperl
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 22. 09. 2008
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Petr Tišl 23.9.2008

Komentář

Je skvělé, že se inspirujete britskými učebnicemi. V británii je podle mého názoru v současné době výuka geografie a kvalita učebních materiálů opravdu vysoká.
Mám jen jednu připomínku, která se týká obtížnosti terminologie (i když vím, že nároky na studenty mohou být na různých školách odlišné). Nejsem si zcela jistý, že tento materiál patří na základní úroveň vzdělávání (proto jen 4 hvězdičky). Ovšem velmi rád ho využiji v prvním ročníku gymnázia.