Jak se lidé naučili mluvit?
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
Anotace
Spory o to, jak se lidé naučili mluvit, trvají už 150 let. Někteří vědci jsou přesvědčeni, že jazyk je přímým výsledkem přírodního výběru. Jiní mají za to, že jde o vedlejší výtvor evoluce společně s vývojem kulturním, podobně jako umění číst a psát. Ke čtení a psaní totiž užíváme oblasti mozku původně určené jiným funkcím. Mluvit se děti naučí zdánlivě samy od sebe, bez námahy. Naučit se číst a psát námaha je. Dovednost mluvit lidé zvládli teprve před 5000 lety.
                                            Spory o to, jak se lidé naučili mluvit, trvají už 150 let. Někteří vědci jsou přesvědčeni, že jazyk je přímým výsledkem přírodního výběru. Jiní mají za to, že jde o vedlejší výtvor evoluce společně s vývojem kulturním, podobně jako umění číst a psát. Ke čtení a psaní totiž užíváme oblasti mozku původně určené jiným funkcím. Mluvit se děti naučí zdánlivě samy od sebe, bez námahy. Naučit se číst a psát námaha je. Dovednost mluvit lidé zvládli teprve před 5000 lety.
                                            
                                        
                                                    biologie člověka
                                                
                                                
                                                    empatie
                                                
                                                
                                                    František Koukolík
                                                
                                                
                                                    imitace
                                                
                                                
                                                    komunikace
                                                
                                                
                                                    neurony
                                                
                                                
                                                    sebeuvědomování
                                                
                                                
                                                    sémantika
                                                
                                                
                                                    syntaktický modulus
                                                
                                                
                                                    zrcadlové neurony
                                                
                                        hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  
                        Komentář může upravit pouze jeho autor.
                    
                hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
                    Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
                
            hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  Základní atributy materiálu
- Autor: autor neznámý
 - Poskytovatel: ČT edu
 - Datum vložení do systému: 03. 02. 2021
 - Datum vzniku: 22. 06. 2022
 - Umístění materiálu: -
 
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
 - Ročník: Střední škola
 - Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
 - Typ materiálu: video
 - Licence: Autorské dílo dle Autorského zákona (neboli Copyright)
 - Jazyk: Čeština
 - Otevřený zdroj: Ano
 
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
 
- Gramotnost: nelze určit
 
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay
      
        
        Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
    
          


Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.