Anotace
Videozáznam představuje setkání s učiteli, lídry MAP, školními inspektory a dalšími odborníky na vzdělávání, které v rámci minikonference odborného panelu ČG projektu PPUČ nabídl partnerský projekt Pomáháme školám k úspěchu. Provázela jím Miloš Šlapal. Je záznamem diskuse učitelů s oporou o dva výukové padlety lektorky. Padlety jsou přiloženy jako nedílná příloha k článku o minikonferenci a části jsou vloženy do záznamu. Setkání bylo zaměřeno na několik příkladů využití oborového čtení ke zkvalitnění výuky nejazykových vyučovacích předmětů i jako vhodná příležitost k podpoře mnohostranného učení žáků a rozvoji jejich čtenářské gramotnosti. Specifické čtenářské gramotnosti potřebné pro oborové čtení. Lekce začíná úvodem, proč a jak pracuje projekt PŠÚ s oborovým čtením dětí a žáků vč. shrnutí zkušeností v časopisu Kritická gramotnost a dalších doporučení na základě zkušenosti práce ve škole (výběr vhodného textu, společná příprava na hodinu s odborníkem, společné čtení učitele a odborníkem vč. beletrie). V další části videozáznamu následuje rozbor lekce dějepisu zaměřené na evoluci a elaboraci a tvorbu schémat žáky (název lekce: „Schematická zobrazení jako vstup do světa oborových textů“). Lektorka postupuje s účastníky do hloubky myšlení žáků (nad schématy jako specifickým prvkem odborných textů) prostřednictvím promýšlení důkazů o učení. V závěru je zařazena reflexe lekce, zájmů a potřeb účastníků. Videozáznam také plasticky ilustruje silné, i slabší stránky distanční podpory učení.
Videozáznam představuje setkání s učiteli, lídry MAP, školními inspektory a dalšími odborníky na vzdělávání, které v rámci minikonference odborného panelu ČG projektu PPUČ nabídl partnerský projekt Pomáháme školám k úspěchu. Provázela jím Miloš Šlapal. Je záznamem diskuse učitelů s oporou o dva výukové padlety lektorky. Padlety jsou přiloženy jako nedílná příloha k článku o minikonferenci a části jsou vloženy do záznamu. Setkání bylo zaměřeno na několik příkladů využití oborového čtení ke zkvalitnění výuky nejazykových vyučovacích předmětů i jako vhodná příležitost k podpoře mnohostranného učení žáků a rozvoji jejich čtenářské gramotnosti. Specifické čtenářské gramotnosti potřebné pro oborové čtení. Lekce začíná úvodem, proč a jak pracuje projekt PŠÚ s oborovým čtením dětí a žáků vč. shrnutí zkušeností v časopisu Kritická gramotnost a dalších doporučení na základě zkušenosti práce ve škole (výběr vhodného textu, společná příprava na hodinu s odborníkem, společné čtení učitele a odborníkem vč. beletrie). V další části videozáznamu následuje rozbor lekce dějepisu zaměřené na evoluci a elaboraci a tvorbu schémat žáky (název lekce: „Schematická zobrazení jako vstup do světa oborových textů“). Lektorka postupuje s účastníky do hloubky myšlení žáků (nad schématy jako specifickým prvkem odborných textů) prostřednictvím promýšlení důkazů o učení. V závěru je zařazena reflexe lekce, zájmů a potřeb účastníků. Videozáznam také plasticky ilustruje silné, i slabší stránky distanční podpory učení.
akademické čtení
čtenářská gramotnost
oborové čtení
PPUČ
předškolní vzdělávání
základní vzdělávání
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Ing. Marek Drahovzal
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 26. 01. 2021
- Datum vzniku: 25. 01. 2021
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: nelze určit
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: video
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.