Anotace
Akční výzkum v rámci vzdělávacího modulu Čtenářská gramotnost byl řešen ve spolupráci mentorů – učitelů, studentů, oborových didaktiků, pracovníků společného základu (pedagogického, psychologického a speciální pedagogiky). Přehled témat v rámci vzdělávacího modulu čtenářské gramotnosti: Tvorba a reflexe aktivit zaměřených na metaforu pro žáky 3. ročníku ZŠ v hodinách čtení a LV, Tvorba a reflexe aktivit zaměřených na metaforu pro žáky 3. ročníku ZŠ v hodinách čtení a LV – závěrečná aktivita a celkové zhodnocení výzkumného šetření, Aktivity podporující volnočasové čtení u dětí 3. třídy, Diferencovaný rozvoj slovní zásoby ve společném vzdělávání ve 2. ročníku, Příprava výukových materiálů v rámci rozvoje jazyka u nadaného žáka 2. ročníku, Učení se z textu u žáků 4. tříd: podpora při práci s textem – rozvoj strategií, Rozvoj čtenářské gramotnosti a zlepšování techniky čtení (1. stupeň), Problematika čtení u dyslektiků, Rozvoj porozumění psanému textu (novinový článek), Rozvoj porozumění psanému textu fantasy literatura pro děti, Čtenářská gramotnost, nebo čtenářská lenost?, Rozvíjení čtenářské gramotnosti v heterogenní třídě, Zkoumání metod a forem práce s textem, Zkoumání metod a forem práce při čtenářských dílnách. Jako příklady dobré praxe byla vybrána tato témata: Aktivity podporující volnočasové čtení u dětí 3. třídy, Diferencovaný rozvoj slovní zásoby ve společném vzdělávání ve 2. ročníku ZŠ, předmět: Člověk a jeho svět, Učení se z textu u žáků 4. tříd: podpora při práci s textem. A) Formát: PDF; b) Oblast vzdělávání: čtenářská gramotnost; c) Cílová skupina: 1. a 2. stupeň ZŠ; d) Tematické zaměření: témata akčního výzkumu a ukázka využití příkladu dobré praxe; e) Typ materiálu: příklady dobré praxe; f) Dílčí témata výstupu: různá využití dle témat příkladů dobré praxe; g) Účel výstupu: využití dobré praxe pro další učitele; h) Využité formy: portfolio studenta; i) Použité metody: teoretická část, analýza problému, návrh řešení a jeho uplatnění v praxi; j) Nejdůležitější pojmy: akční výzkum, mentor, učitel, student, oborový didaktik, příklady dobré praxe.
Akční výzkum v rámci vzdělávacího modulu Čtenářská gramotnost byl řešen ve spolupráci mentorů – učitelů, studentů, oborových didaktiků, pracovníků společného základu (pedagogického, psychologického a speciální pedagogiky). Přehled témat v rámci vzdělávacího modulu čtenářské gramotnosti: Tvorba a reflexe aktivit zaměřených na metaforu pro žáky 3. ročníku ZŠ v hodinách čtení a LV, Tvorba a reflexe aktivit zaměřených na metaforu pro žáky 3. ročníku ZŠ v hodinách čtení a LV – závěrečná aktivita a celkové zhodnocení výzkumného šetření, Aktivity podporující volnočasové čtení u dětí 3. třídy, Diferencovaný rozvoj slovní zásoby ve společném vzdělávání ve 2. ročníku, Příprava výukových materiálů v rámci rozvoje jazyka u nadaného žáka 2. ročníku, Učení se z textu u žáků 4. tříd: podpora při práci s textem – rozvoj strategií, Rozvoj čtenářské gramotnosti a zlepšování techniky čtení (1. stupeň), Problematika čtení u dyslektiků, Rozvoj porozumění psanému textu (novinový článek), Rozvoj porozumění psanému textu fantasy literatura pro děti, Čtenářská gramotnost, nebo čtenářská lenost?, Rozvíjení čtenářské gramotnosti v heterogenní třídě, Zkoumání metod a forem práce s textem, Zkoumání metod a forem práce při čtenářských dílnách. Jako příklady dobré praxe byla vybrána tato témata: Aktivity podporující volnočasové čtení u dětí 3. třídy, Diferencovaný rozvoj slovní zásoby ve společném vzdělávání ve 2. ročníku ZŠ, předmět: Člověk a jeho svět, Učení se z textu u žáků 4. tříd: podpora při práci s textem. A) Formát: PDF; b) Oblast vzdělávání: čtenářská gramotnost; c) Cílová skupina: 1. a 2. stupeň ZŠ; d) Tematické zaměření: témata akčního výzkumu a ukázka využití příkladu dobré praxe; e) Typ materiálu: příklady dobré praxe; f) Dílčí témata výstupu: různá využití dle témat příkladů dobré praxe; g) Účel výstupu: využití dobré praxe pro další učitele; h) Využité formy: portfolio studenta; i) Použité metody: teoretická část, analýza problému, návrh řešení a jeho uplatnění v praxi; j) Nejdůležitější pojmy: akční výzkum, mentor, učitel, student, oborový didaktik, příklady dobré praxe.
Licence
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Kolektiv
- Poskytovatel: OP VVV
- Datum vložení do systému: 26. 11. 2020
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: -
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Ostatní licence - vyplňte
- Jazyk: -
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.