0 ohodnoť!

Hybridní školní rok jako standard budoucího vzdělávání

Autor
Jaroslav Mašek
Datum vložení
23.9.2020
0 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

distanční výuka
hybridní školní rok
hybridní vzdělávání
LMS
online výuka
učitelé

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Jaroslav Mašek
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 23. 09. 2020
  • Datum vzniku: 23. 09. 2020
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Petr Tišl 23.9.2020

Komentář

No, asi dobré. Já s informacemi v článku i celkem dokážu souhlasit. Na naší škole proběhl přechod do on-line prostředí, jak ze strany učitelů a vedení školy, tak ze strany žáků až překvapivě dobře. Nakonec se mi nezdá, že by byl největší problém v přechodu na jiný styl výukya například nutné omezení obsahu a zaměření na kompetence. Daleko zásadnější problémy vidím v oblasti sociální. Nechci se nijak sáhodlouze rozepisovat, ale celodenní sezení u počítače je přeci jen něco jiného, než pohyb v reálném světě (cesta do a ze školy, pohyb v prostředí školy fyzický i sociální). Při cestě do a ze školy se možná naučíme víc věcí než v samotné školní budově! Další věc je (spolu)působení školy na poli výchovy. On-line výuka je však ochuzena o osobní kontakt a možnost živé interakce, ačkoliv jsme teoreticky \"on-line\". Nakonec i to je důvod, proč často dáváme přednost účasti na vzdělávacích akcích před webináři, nebo proč jdu radši s kamarádem na pivo, než si s ním dám schůzku přes TEAMS (byť si pivo můžu otevřít i u počítače). Značný problém představují také žáci z méně podnětného prostředí (a je jich dle průzkumů cca 10 - 15%), u nichž je  povinná a relativně kontrolovaná návštěva školy v podstatě jediným kontaktem se vzdělávacím systémem.


Vím, že hybridní výuka kombinuje výhody obojího. Má to ale značné háčky. Hybridně by zcela jistě učit šlo, ale zeptejte se rodičů, jak by jim vyhovovalo, mít dítě týden doma a týden ve škole. Možná si tu situaci představte sám.

Bořivoj Brdička 24.9.2020

Komentář

Za normálních časů budeme učit hybridně a plně přitom využívat všech výhod osobního kontaktu s žákem (rád bych si představoval, že je takový kontakt u většiny učitelů skutečně přínosný). V dobách pandemie nebo dokonce v situaci zavřených škol nám ale nezbývá nic jiného, než se snažit do online světa přenést i takové výchovné postupy, které využívají nekognitivní postupy. Je to dost těžké, ale nikoli zcela nemožné:
Tiché poznání v online světěAntropoložka internetu Mimi Ito.

Petr Tišl 24.9.2020

Komentář

Hybridní vzdělávání je technicky v našich možnostech. Vyžadovalo by to ale úplné překopání systému společnosti. Nejde jen o vzdělávací systém, ale o fungování společnosti jako celku!