Strategie čtení digitálních textů: společné anotace
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Ludmila Kovaříková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 25. 06. 2020
- Datum vzniku: 25. 06. 2020
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Skvělý článek.
Možná bych ještě zdůraznil dva aspekty, které tištěné texty odlišují od těch elektronických.
V článku se píše (převážně) o čtení, ale důležité je také další zpracování čteného textu, tedy možnost fulltextového vyhledávání a možnost kopírování textu, oboje v tištěné verzi nelze provádět.
Je dobré si uvědomit zásadní rozdíl mezi oběma způsoby záznamu - tištěný je vždy lineární, tedy ve stránkách za sebou, zatímco ve světě internetu jde zpravidla o nějaký web/site, kde jsou informace v podobě textů rozděleny do více stránek, které jsou nějakou logikou provázány. To opět vyžaduje odlišnou strategii. A právě o tento aspekt musí být porozumnění čtenému textu (čtenářská gramotnost) rozšířen.
Komentář
Děkuji za připomínky. Myslím, že jsem podobnou věc zmínila v článku Laterální čtení. Rozhodně je ale jisté, že charakteristiky čtení (a zpracování) digitálních textů jsou odlišné, a potrvá nám, než je všechny prozkoumáme. A ještě déle, než se je naučíme využívat ve svůj prospěch i během výuky.
Komentář
Ještě si v této souvislosti dovolím připomenout, že jsme o tom, jak dopadlo ověřování schopnosti žáků číst digitálně, psali již v souvislosti s PISA 2012 - OECD: Žáci, počítače a učení.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.