Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Největší chyby učitelů v online výuce

Autor
Jaroslav Mašek
Datum vložení
13. 5. 2020
40 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

chyby
online výuka
Seriál Online vzdělávání
učitelé

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Jaroslav Mašek
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 13. 05. 2020
  • Datum vzniku: 13. 05. 2020
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jeroným Klimeš 1.6.2020

Komentář

Domnívám se, že on-line výuka je tak nepřirozená, že motivovat většinu dětí je spíš nedosažitelný sen. Partnerské vztahy na dálku mají špatnou prognosu, u home-office lide ztrácejí motivaci pro práci, u rozvedených párů se nedá udržet citový vztah k rodiči jen po telefonu, psychologicka konzultace po telefonu trvá kratší dobu než konzultace osobní.Nemuzeme proto ocekavat, ze u deti pobezi, co nefunguje ani u dospelych.


Takze nemyslim, ze je na miste se masivne obvinovat, ze to nefunguje jako ve skole. Spis je treba si uvedomit, ze ucitel muze zakum nabidnout vic nez jen uceni - osobni vztah, ktery sanuje ruzne rodinne patologie, zejmena samotu ditete. Ale to opravdu je tak pro tretinu deti. Takze, co se da udelat, to bych udelal, ale kdyby distancni vzdelavani trvalo dele, tak se zcela rozpadne a bud budou vzdelavat opet rodice, nebo to bude navrat do dob, kdy napr. snehove kalamity odrzizly deti od skoly na dlouhe mesice. Jinymi slovy zrusila by se povinna skolni dochazka. Upadek vzdelanosti je pak nevyhnutelny.


Jaroslav Mašek 1.6.2020

Komentář

Vážený pane Klimeši, ve svém komentáři narážíte na soustu zajímavých témat, které by vydaly na několik samostatných diskuzí. Především umění naplánovat si svůj pracovní den či týden v režimu home office je jednou z nejtěžších a možná nejdůležitější dovedností, které se žáci měli možnost naučit během uzavření škol a kterou budou bezesporu potřebovat v budoucnu. Právě rodiče mohou v tomto procesu sehrát klíčovou, jak kladnou tak bohužel i zápornou roli, v ukazování vzorů svým dětem pomocí vlastního přístupu.


A máte naprostou pravdu, že stejně jako v prezenční výuce, i v té distanční hraje klíčovou roli vztah žáků a učitele, který lze rozvíjet jak ve škole, tak online (viz můj článek 3. 6.).


Jsem předvědčen, že pokud si ze stávající zkušenosti online vzdělávání vybereme to lepší a správné a poučíme se ze svých chyb, pomůže nám to v budoucnu vytvořit podmínky a celou online výuku lepší a přirozenější než tomu možná bylo v některých případech na počátku té stávající.