Možný způsob ověření znalostí (nejen) v regionálním zeměpise „sl
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Kamil Bujárek
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 27. 09. 2019
- Datum vzniku: 26. 09. 2019
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Zde popsaná metoda je modifikací KWL tabulky od Davida Ausubela (1963). Tu lze použít jak při začátku výuky (umožní uspořádat znalosti) tak i na konci při opakování/hodnocení. Více například https://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/21958/ucit-se-mistem-prvni-obecna-cast.html/; dole.
Výhody: usnadní orientaci v novém učivu
Nevýhody: fixuje předem danou strukturu znalostí a potlačuje volné vyjadřování, kritické myšlení (pokud učitel zůstane jen u té tabulky bez dalšího využití). Učitel může tabulku využít například k tomu, že vyzve žáky k interpretaci nových znalostí, ke kritickému myšlení...
Komentář
Děkuji J. Vávrovi za teoretické zarámování mého příspěvku. Vždy jsem mile překvapen, když praktická zkušenost, kterou jsem získal praxí, má svoji teoretickou oporu.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.