Příliš mnoho dějin
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Cvičení reflektuje téma, které provází školu od doby, kdy se stala zákonem vyžadovanou institucí – tedy vztahy mezi rodiči a učiteli. Žáci znají obě sociální prostředí z vlastní zkušenosti a dotýká se jich i případné napětí mezi těmito dvěma oblastmi. V tomto cvičení sledujeme konflikt mezi rodiči a učiteli. Zatímco první konflikt je zasazen do konce 18. století, druhý do poslední čtvrtiny století dvacátého. Také podoba konfliktu odráží dobovou kulturní situaci – zatímco v prvním případě ženy protestují proti samotné instituci školy, kterou vnímají jako nepotřebnou, ve druhém jde právě o lepší hodnocení a zacházení, které si rodiče vynucují navzdory reálným výstupům žáka. Cvičení se zaměřuje jednak na proměny konfliktních situací v čase, jednak ovšem také na proměny vztahu ke vzdělávání a vztahu mezi rodiči a učiteli.
Cvičení reflektuje téma, které provází školu od doby, kdy se stala zákonem vyžadovanou institucí – tedy vztahy mezi rodiči a učiteli. Žáci znají obě sociální prostředí z vlastní zkušenosti a dotýká se jich i případné napětí mezi těmito dvěma oblastmi. V tomto cvičení sledujeme konflikt mezi rodiči a učiteli. Zatímco první konflikt je zasazen do konce 18. století, druhý do poslední čtvrtiny století dvacátého. Také podoba konfliktu odráží dobovou kulturní situaci – zatímco v prvním případě ženy protestují proti samotné instituci školy, kterou vnímají jako nepotřebnou, ve druhém jde právě o lepší hodnocení a zacházení, které si rodiče vynucují navzdory reálným výstupům žáka. Cvičení se zaměřuje jednak na proměny konfliktních situací v čase, jednak ovšem také na proměny vztahu ke vzdělávání a vztahu mezi rodiči a učiteli.
dějepis jako předmět
dějiny a dějepis
historická gramotnost
historické myšlení
historické vědomí
úvod do dějepisu
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Různí autoři
- Poskytovatel: Ústav pro studium totalitních režimů
- Datum vložení do systému: 04. 09. 2019
- Datum vzniku: 01. 01. 2014
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: 8. až 9. ročník ZŠ
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: interaktivní cvičení
- Licence: Autorské dílo dle Autorského zákona (neboli Copyright)
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Dějepis
- Gramotnost: sociální
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.