Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Školství v roce 2030

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
29. 8. 2019
40 0 6
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

budoucnost
globální trh
HolonIQ
Patrick Brothers
prognóza
předpověď
think-tank

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 29. 08. 2019
  • Datum vzniku: 29. 08. 2019
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jan Maršák 30.8.2019

Komentář

"Robo revoluce
Umělá inteligence bude přítomná ve virtuálních tutorech a mentorech nastavujících cesty učení, hodnotících výsledky, poskytujících zpětnou vazbu a zapojujících živého učitele. Bude-li třeba, dojde k úplnému převrácení rolí v tom, kdo vzdělávací proces řídí." K uvednému úplnému převrácení rolí ale dojde asi jen stěží. Vzdělávací proces totiž  zahrnuje množství nealgoritmických kognitivních procesů (takových jako jsou například formace konceptuálních objektů, domněnek, kritické usuzování), nemluvě o pocitech a emocích. A tak AI nemůže získat rozhodující roli v řízení vzdělávacího procesu, ikdyž stále více rutinních funkcí v tomto procesu bude jistě přebírat. O tom není pochyb.


 

Bořivoj Brdička 30.8.2019

Komentář

Vnímejme to tedy jen jako jednu složku budoucího vývoje. Takovou, která sice zcela nepřevládne, ale bude všude přítomná. Vždy si v podobné situaci vzpomenu na starý a stále platný bonmot: "Učitel, kterého dokáže počítač nahradit, má být nahrazen!"

Jan Maršák 30.8.2019

Komentář

Učitel může být jistě v některých případech počítačem nahrazen, ale podle mne ne ve všech.

Bořivoj Brdička 31.8.2019

Komentář

To znáte, o tom čínském systému přípravy žáků k přijímačkám firmy Squirrel AI (Čínská cesta k umělým učitelům)? V soutěži se skutečnými učiteli vítězí!


Samozřejmě si rozumíme. S výchovou k demokracii to nemá nic společného.

Jan Maršák 31.8.2019

Komentář

Jde ale samozřejmě o to, jak je systém přípravy žáků k přijímačkám nastaven  a jaké znalosti se po nich požadují. Z Vašeho článku Čínská cesta k umělým učitelům je zřejmé, že jde především o znalosti faktů.


Mimochodem, dnes počítače (zdánlivě) porážejí např. v šachách i světové velmistry. Neporážejí je ale ve skutečnosti počítače, nýbrž systém tvořený počítačem a lidmi, kteří ho sofistikovaně naprogramovali pro šachovou hru.

Bořivoj Brdička 1.9.2019

Komentář

Přesně tak. Lidé, kteří umějí vytvořit aplikaci, která připraví žáka na znalostně orientované testy, to jsou ti, kteří nahradí ony učitele, kteří dosud v této činnosti vynikali. A přiznejme si, bude jich potřeba mnohem méně.


Pane Maršáku, bez problémů se shodneme. Důsledek je zřejmý. Zásadní je, jaké kompetence ověřujeme! Na ty nekognitivní vás počítač zatím nepřipraví.