Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Zeměpisné souřadnice

Autor
Mgr. Václav Duffek, RNDr. Václav Stacke, Ph.D., Mgr. Markéta Plu
Datum vložení
29. 5. 2019
5 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

určování polohy na Zemi
zeměpisná délka
zeměpisná šířka
zeměpisné souřadnice

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Václav Duffek, RNDr. Václav Stacke, Ph.D., Mgr. Markéta Plu
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 29. 05. 2019
  • Datum vzniku: 28. 05. 2019
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Petr Tišl 29.5.2019

Komentář

Velmi pěkná a propracovaná aktivita na úvod tématu, které není snadné. Hodnotím vysoce. Mám jen jednu drobnou kritickou poznámku. V metodickém listu autoři uvádějí jako jeden z cílů (cituji):



-         Žák dokáže poledníky a rovnoběžky identifikovat na glóbu i v mapách různého zobrazení a dokáže s pomocí mapy nebo glóbu určit hodnoty libovolných rovnoběžek a poledníků.



Tento cíl je skutečným problémem. Žáci pojmu souřadnice v rovině, a na jednoduché mapě světa ve válcovém zobrazení rozumějí. Jiné je to však pokud přejdeme k "reálným" mapám v Atlase světa. Tam je ruší příliš mnoho věcí a odečítání souřadnic i prostá orientace se pro ně stává nesnadnou. Tím se však materál vůbec nezabývá a tento cíl jím tedy nemůže být plněn.

Václav Duffek 3.6.2019

Komentář

Vážený pane kolego,



děkujeme za zpětnou vazbu. K Vaší připomínce, výstup je součástí rozsáhlejšího modulu, ve kterém je problematika identifikace souřadnic na glóbu také řešena. Zbytek materiálů bude postupně nahráván, aby bylo možno naplnit i výše zmíněné cíle.



Za kolektiv autorů
s pozdravem
Václav Duffek