Videometodika HPN - basketbal
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Video obsahuje řadu zajímavých a inspirativních cvičení. Některá jsou problematická, na což upozorňujeme v metodickém komentáři. Metodický komentář: Cvičení 4.2 provádět na nižší koše a ve větší rychlosti (jde o starší žáky). Oceňujeme pravidlo, že trenér uznává za koš i trefení obroučky. Soustředění na perfektní provedení není třeba, jde nám především o rychlost a orientaci v prostoru. Doporučujeme využít více košů okolo tělocvičny, body si počítají žáci sami. U cvičení 4.5 doporučujeme využít koše na odkládání míčů, běžné koše na basketbal jsou pro žáky 1. ročníku příliš vysoko, utváření nevhodného psychického bloku vůči střelbě. Vymezení pole pro střelbu ve větší vzdálenosti od košů je v basketbalu sporné jak je vidět na více místech videometodiky. Na žácích je vidět, že je pro ně hra nepřirozená, a tudíž příliš obtížná. Oceňujeme, že učitel žáky v prvním ročníku nezastavuje při technických chybách. Na žácích je vidět, že nezvládají taktiku uvolnění hráče v útoku, vyhledávání volného prostoru k rozehrávce a střelbě, je třeba na to myslet, pro žáky je velmi obtížné kontrolovat provedení v kombinaci s taktikou hry (skupina v modrých rozlišovacích tričkách toto cvičení zvládá nejlépe).
Video obsahuje řadu zajímavých a inspirativních cvičení. Některá jsou problematická, na což upozorňujeme v metodickém komentáři. Metodický komentář: Cvičení 4.2 provádět na nižší koše a ve větší rychlosti (jde o starší žáky). Oceňujeme pravidlo, že trenér uznává za koš i trefení obroučky. Soustředění na perfektní provedení není třeba, jde nám především o rychlost a orientaci v prostoru. Doporučujeme využít více košů okolo tělocvičny, body si počítají žáci sami. U cvičení 4.5 doporučujeme využít koše na odkládání míčů, běžné koše na basketbal jsou pro žáky 1. ročníku příliš vysoko, utváření nevhodného psychického bloku vůči střelbě. Vymezení pole pro střelbu ve větší vzdálenosti od košů je v basketbalu sporné jak je vidět na více místech videometodiky. Na žácích je vidět, že je pro ně hra nepřirozená, a tudíž příliš obtížná. Oceňujeme, že učitel žáky v prvním ročníku nezastavuje při technických chybách. Na žácích je vidět, že nezvládají taktiku uvolnění hráče v útoku, vyhledávání volného prostoru k rozehrávce a střelbě, je třeba na to myslet, pro žáky je velmi obtížné kontrolovat provedení v kombinaci s taktikou hry (skupina v modrých rozlišovacích tričkách toto cvičení zvládá nejlépe).
basketbal
Břeclav 2017
Hodina pohybu navíc
míč
záznam hodiny
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Ing. Marek Drahovzal
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 24. 05. 2019
- Datum vzniku: 23. 06. 2017
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: nelze určit
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: video
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.