ONLINE SETKÁNÍ: Místo paměti – Václavské náměstí v proměnách čas
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Jak pracovat s metodickou příručkou Václavské náměstí v perspektivách (Pracovní listy k výuce o historii a současnosti Václavského náměstí)? Metodická příručka je jedním z výstupů projektu Praha sdílená a rozdělená. Cílem projektu i metodické příručky je pomocí symbolického významu místa utvářet živoucí vztah k minulosti tak, aby se stala zdrojem historického poučení a kritické interpretace vlastních dějin. Setkání připravil a lektorsky vedl Mgr. Milan Hes, Ph.D. Podrobnosti včetně prezentace lektora a dalších užitečných odkazů nabízíme v modulu Digifolio: http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=10395
Jak pracovat s metodickou příručkou Václavské náměstí v perspektivách (Pracovní listy k výuce o historii a současnosti Václavského náměstí)? Metodická příručka je jedním z výstupů projektu Praha sdílená a rozdělená. Cílem projektu i metodické příručky je pomocí symbolického významu místa utvářet živoucí vztah k minulosti tak, aby se stala zdrojem historického poučení a kritické interpretace vlastních dějin. Setkání připravil a lektorsky vedl Mgr. Milan Hes, Ph.D. Podrobnosti včetně prezentace lektora a dalších užitečných odkazů nabízíme v modulu Digifolio: http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=10395
dějepis
historie
místo paměti
Praha
Václavské náměstí
webinář
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Ing. Marek Drahovzal
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 24. 05. 2019
- Datum vzniku: 04. 11. 2015
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: nelze určit
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: video
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Iva Vachková
23.11.2015
Komentář
Sice se zpožděním, ale přece jsem alespoň viděla záznam. Pěkný příklad aplikace tzv. \"stradlingovské didaktiky\", přenositelné jakkoli a kamkoliv. Trochu mne mrzí, že práce Roberta Stradlinga, stále ještě (od roku, tuším 2003 a 2004) volně stažitelné na sránkách MŠMT. Silně ovlivněno pracemi slovenského didaktika V. Kratochvíla. Oba didaktiky - včetně třetího M. Hese - doporučuji vřele ke studiu. Jakmile pochopíme, jak se žáků ptát, máme vyhráno.
Obdobným způsobem pracuji v rámci regionálních dějin a funhguje to dobře. Vždycky se hodí trocha invence daná místem paměti.
Na Slaný se těším - pokud by se to podařilo zkoordinovat, mpohla by vzniknoput další zajímavá metodika - místa paměti v regionálních dějinách, která by se dala snadno sdílet vzájemně. Stojí to za úvahu.
Obdobným způsobem pracuji v rámci regionálních dějin a funhguje to dobře. Vždycky se hodí trocha invence daná místem paměti.
Na Slaný se těším - pokud by se to podařilo zkoordinovat, mpohla by vzniknoput další zajímavá metodika - místa paměti v regionálních dějinách, která by se dala snadno sdílet vzájemně. Stojí to za úvahu.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.