Chatbot EMA
1 slabé

Starověká literatura

Autor
Tomáš Effenberger
Datum vložení
22. 3. 2018
27 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
1 slabé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

čínská literatura
hebrejská literatura
indická literatura
starověk
starověká literatura

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
1 slabé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
1 slabé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Tomáš Effenberger
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 28. 11. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Radek Sárközi 28.11.2011

Komentář

Proč jsou všechny otázky zaměřeny pouze na vědomosti? To chceme mít z absolventů gymnázia chodící encyklopedie? Podle mě mají na víc! Umožnil bych jim více přemýšlet a nejen papouškovat fakta...

Stanislav Zajíček 28.11.2011

Komentář

Možná autorovi křivdím, ale podle tohoto materiálu se domnívám, že svým žákům do světa starověké literatury ani nedovolí nahlédnout (vycházím z obsahu kolonky Očekávaný výstup). Jistě si dal mnoho práce se sestavením onoho kvízu, ale nebylo by lepší promyslet několik příkladů, jež např. ukáží, jak jiné je dejme tomu orientální myšlení ve vztahu k evropskému? Jak nás omezuje převod do češtiny? Proč je formálně i věcně chybné mluvit např.o "buddhismu", nemluvě o nonsensu označovat jej jako "náboženství"? Jak je vůbec ošidné užívat formule *ismus, jsme-li v těchto vodách? Ukázat žákům originální text nějaké kratší básně Li-Po a probrat techniku překladu (internet poskytne mnoho podkladů s anglickým pozadím)? Zadat domácí četbu dobrého převodu Eposu o Gilgamešovi a hledat v něm poté onoho "otce příběhů", t.j. ujasnit si, jaké základní fabule v něm najdeme ve vztahu k pozdější (evropské) epické tradici? Podívat se v něm na povahu "města" a porovnat ji s viděním "města" v 1. knize Mojžíšově (přiznám se, že bych i trval na rozlišování, a nikoli slučování pojmů 1.kniha Mojžíšova a Genesis; i k tomu je okénko do starověku dobré - učit se úctě k věci zvané tradice).



Zkrátka jsem chtěl těmito nesoustavnými poznámkami říci, že literatura starověku (pozor na chybu v čl. Anotace) je příliš vzácná na to, abychom s ní plýtvali toliko na paměťový trénink; k tomu jsou mnohem lepší vyňatá slova.