MKV v AJ 2014-Hodina 1 (Questions in multicultural lesson)
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Autor: Kimlová, Poulová Rozsah přípravy: 45 min Popis přípravy: Cílem této vyučovací hodiny je naučit žáky předpřítomný čas a demonstrovat si ho na žákových zkušenostech s cestováním po světě a poznáváním cizích kultur. Součástí hodiny bude prezentace, kde si žáci zopakují různé druhy otázek (např. Wh-questions). Úvod-diskuse Na začátek hodiny položíme žákům otázky typu: · Have you ever been to the UK? · Have you ever been to France? · Have you ever been to another continent than Europe? · Have you ever eaten any exotic meal? · Have you ever played a squash? Žáci jednotlivě odpovídají, prozatím bez znalosti předpřítomného času. Cíl: Nastartovat hodinu, mluvit o zajímavém tématu přesahující školní prostředí, dozvědět se něco nového o svých spolužácích Zdroj: Vybraná tematika ze 14. kapitoly učebnice: SOARS, Liz. New Headway English course: elementary. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2000, 143 s. ISBN 01-943-6677-4. Výklad-práce s učebnicí (úroveň elementary) V této části hodiny představíme žákům nový gramatický jev. Nejdříve napíšeme na tabuli věty, které byly na začátku hodiny pouze v ústní formě. Zeptáme se jich, jestli vidí ve větách něco, co je spojuje. Žáci by měli vyvodit, že všechny věty začínají na: „Have you ever …“ a obsahují 3rd form/ nebo sloveso s příponou -ed. Sdělíme žákům název slovesného času (present perfect) a vysvětlíme, že pro jeho tvorbu je potřeba znát 3. tvar nepravidelných sloves, popř. minulý tvar pravidelných sloves (jak už sami vyvodili v předchozím cvičení). Pokračovat budeme s vysvětlením tvorby otázek a užití předložek. + Have/has + 3rd Form/ -ed ? Have you ever been…? to x in Cíl: Probrat nový čas za použití induktivní metody Zdroj: Grammar spot(New Headway),vlastní znalosti Procvičení Obrázek v příloze Plán hodiny Po probrání gramatiky bude následovat práce ve dvojicích. Rozdáme žákům papírky s hesly a jejich úkolem bude tvorba otázek. Zároveň jsou dotazy směřované na zkušenosti s jinými kulturami. Cíl: Naučit žáky tvoření otázek s použitím nově naučeného času, dozvědět se, jaké mají žáci zkušenosti se zahraničím Zdroj: Hesla vlastní Závěr hodiny: Ve zbývajícím čase hodiny si žáci zahrají hru, která je založena na znalostech. Žáci vždy přečtou otázku nahlas před celou třídou. Cíl: Procvičit tvorbu otázek, odpovědí a zopakovat výslovnost jednotlivých slov (v rámci čtení otázky), pracovat ve skupině, dozvědět se nová fakta Zdroj: Nápad spolužačky, která hru tvořila na hodinu zeměpisu. Náš nápad byl přetransformovat hru na anglický jazyk a vytvořit vlastní otázky vztahující se k multikulturní výchově adekvátní znalostem žáků 7. ročníku Hra v příloze Pomůcky: Interaktivní tabule Poznámky k vazbě na RVP: Vzdělávací období Druhý stupeň ZŠ: 7.třída Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení, Kompetence sociání a personální, Kompetence komunikativní Integrace průřezových témat Multikulturní výchova Výstupy Naučit žáky předpřítomný čas a demonstrovat si ho na žákových zkušenostech s cestováním po světě a poznáváním cizích kultur. Mezioborové přesahy a vazby Občanská výchova, Zeměpis
Autor: Kimlová, Poulová Rozsah přípravy: 45 min Popis přípravy: Cílem této vyučovací hodiny je naučit žáky předpřítomný čas a demonstrovat si ho na žákových zkušenostech s cestováním po světě a poznáváním cizích kultur. Součástí hodiny bude prezentace, kde si žáci zopakují různé druhy otázek (např. Wh-questions). Úvod-diskuse Na začátek hodiny položíme žákům otázky typu: · Have you ever been to the UK? · Have you ever been to France? · Have you ever been to another continent than Europe? · Have you ever eaten any exotic meal? · Have you ever played a squash? Žáci jednotlivě odpovídají, prozatím bez znalosti předpřítomného času. Cíl: Nastartovat hodinu, mluvit o zajímavém tématu přesahující školní prostředí, dozvědět se něco nového o svých spolužácích Zdroj: Vybraná tematika ze 14. kapitoly učebnice: SOARS, Liz. New Headway English course: elementary. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2000, 143 s. ISBN 01-943-6677-4. Výklad-práce s učebnicí (úroveň elementary) V této části hodiny představíme žákům nový gramatický jev. Nejdříve napíšeme na tabuli věty, které byly na začátku hodiny pouze v ústní formě. Zeptáme se jich, jestli vidí ve větách něco, co je spojuje. Žáci by měli vyvodit, že všechny věty začínají na: „Have you ever …“ a obsahují 3rd form/ nebo sloveso s příponou -ed. Sdělíme žákům název slovesného času (present perfect) a vysvětlíme, že pro jeho tvorbu je potřeba znát 3. tvar nepravidelných sloves, popř. minulý tvar pravidelných sloves (jak už sami vyvodili v předchozím cvičení). Pokračovat budeme s vysvětlením tvorby otázek a užití předložek. + Have/has + 3rd Form/ -ed ? Have you ever been…? to x in Cíl: Probrat nový čas za použití induktivní metody Zdroj: Grammar spot(New Headway),vlastní znalosti Procvičení Obrázek v příloze Plán hodiny Po probrání gramatiky bude následovat práce ve dvojicích. Rozdáme žákům papírky s hesly a jejich úkolem bude tvorba otázek. Zároveň jsou dotazy směřované na zkušenosti s jinými kulturami. Cíl: Naučit žáky tvoření otázek s použitím nově naučeného času, dozvědět se, jaké mají žáci zkušenosti se zahraničím Zdroj: Hesla vlastní Závěr hodiny: Ve zbývajícím čase hodiny si žáci zahrají hru, která je založena na znalostech. Žáci vždy přečtou otázku nahlas před celou třídou. Cíl: Procvičit tvorbu otázek, odpovědí a zopakovat výslovnost jednotlivých slov (v rámci čtení otázky), pracovat ve skupině, dozvědět se nová fakta Zdroj: Nápad spolužačky, která hru tvořila na hodinu zeměpisu. Náš nápad byl přetransformovat hru na anglický jazyk a vytvořit vlastní otázky vztahující se k multikulturní výchově adekvátní znalostem žáků 7. ročníku Hra v příloze Pomůcky: Interaktivní tabule Poznámky k vazbě na RVP: Vzdělávací období Druhý stupeň ZŠ: 7.třída Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení, Kompetence sociání a personální, Kompetence komunikativní Integrace průřezových témat Multikulturní výchova Výstupy Naučit žáky předpřítomný čas a demonstrovat si ho na žákových zkušenostech s cestováním po světě a poznáváním cizích kultur. Mezioborové přesahy a vazby Občanská výchova, Zeměpis
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Lenka Hessová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 23. 05. 2019
- Datum vzniku: 24. 01. 2015
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: nelze určit
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde



Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.