Chemické domino
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Materiál je tvořen souborem dominových her, keré slouží k procvičování nebo opakování prvků a sloučenin. Sady je nutné vytisknout (nejlépe na barevné papíry), rozstříhat po čárkovaných čarách a zalaminovat. Hra se hraje stejně jako domino. Žáky rozdělíme do skupinek po třech až čtyřech. Pro urychlení hry si skupinka žáků kartičky rozdělí mezi sebe, otočí si je textem nahoru, zvolí si jednu kartičku (základní kámen). Žáci společně pojmenují látku nebo vytvoří vzorec. Poté každý hledá ve svých kartičkách tu správnou, která bude přiložena k základní kartičce. Je třeba žáky upozornit, aby sledovali hru a kontrolovali pojmenování látek a přikládání kartiček. Dochází tím ke zpětné vazbě, lepšímu fixování a opakování daného tématu. Pokud budou žáci pracovat ve skupince správně, podaří se jim spojit všechny kartičky do jednoho obrazce.
Materiál je tvořen souborem dominových her, keré slouží k procvičování nebo opakování prvků a sloučenin. Sady je nutné vytisknout (nejlépe na barevné papíry), rozstříhat po čárkovaných čarách a zalaminovat. Hra se hraje stejně jako domino. Žáky rozdělíme do skupinek po třech až čtyřech. Pro urychlení hry si skupinka žáků kartičky rozdělí mezi sebe, otočí si je textem nahoru, zvolí si jednu kartičku (základní kámen). Žáci společně pojmenují látku nebo vytvoří vzorec. Poté každý hledá ve svých kartičkách tu správnou, která bude přiložena k základní kartičce. Je třeba žáky upozornit, aby sledovali hru a kontrolovali pojmenování látek a přikládání kartiček. Dochází tím ke zpětné vazbě, lepšímu fixování a opakování daného tématu. Pokud budou žáci pracovat ve skupince správně, podaří se jim spojit všechny kartičky do jednoho obrazce.
atomy
halogenidy
hydroxidy
ionty
kyseliny
názvy
oxidy
prvky
sloučeniny
soli
sulfidy
vzorce
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Jitka Chárová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 10. 12. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Miroslav Melichar
12.12.2010
Komentář
Hra č.1 je bezpochyby v pořádku. Ale dále jsou problémy: V chemii není běžné "draselný kation", ale naopak "kation draselný", náboje iontů nepíšeme "+2", ale "2+", kationty nekovů existují málokdy podobně jako kationty kovů s vyššími ox.č. (např. Cj může mít ox.č. VII, Os VIII, ale to ještě neznamená, že existuzjí podobné ionty). Nepíšeme "litný", ale "lithný". Pak je otázka existence sloučenin: Paní autorko, tvoří N a S sulfid nebo nitrid? Tvoří Cl a I jodid nebo chlorid? Je to náhoda, co volíte nebo vycházíte např. z toho, jaké látky znal pan Remy? A není tohle trochu zvláštní pro ZŠ?
Miroslav Melichar
12.12.2010
Komentář
Ještě jsem zapomněl připomenout síran bromičný - co k němu přídat třeba i síran sírový nebo siřičitý? Síra a brom jsou podobně reaktivní nekovy.
Tereza Hubená
21.12.2010
Komentář
Dobrý den,
děkujeme za upozornění, materiál byl upraven TB.
děkujeme za upozornění, materiál byl upraven TB.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.