Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Vlastní dotykové zařízení ve škole

Autor
Jan Šindelář
Datum vložení
28. 3. 2019
8 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

mobilní telefon
tablet
toglic
výukové aplikace

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Jan Šindelář
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 28. 03. 2019
  • Datum vzniku: 27. 03. 2019
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

E Kocourek 28.3.2019

Komentář

Co furt máte s těmi DOTYKOVÝMI zařízeními? Významnější vlastnost je, že je zařízení MOBILNÍ, v některých případech že je ONLINE. Dotykovost je zcela nepodstatná, a je více-méně daná tím, že v současnosti jsou kapacitní obrazovky poměrně levné. V současnosti. Za rok může být všechno jinak, a mobily a tablety se třeba budou ovládat jinačím způsobem. ////


Zakazovat používání mobilních zařízení žákům je nebetyčná pitomost. Nicméně na vysvětlení a trochu na omluvu zakazovačských škol uvádím, že to pravděpodobně vychází z pošetilého chování ČŠI, která je schopná dusit školy za nejrůznější činnosti prováděné žáky v kyberprostoru. Není divu, že se školy snaží činnost žáků v kyberprostoru omezit. ////


Samozřejmě, školám je do činnosti žáků v kyberprostoru málo a ČŠI do toho není vůbec nic. Ale to se ouředníkům nedá vysvětlit. ////


Ještě k terminologii. \" Je potřeba, aby žáci měli aplikaci v telefonu nainstalovanou\". Zde se trochu kříží terminologie windowsovská a androidská. Nainstalovat něco do zařízení s OS typu Win vyžaduje, aby uživatel měl příslušné oprávnění, nejlépe administrátorská práva. Proto jsou tak populární programy typu \"portable\", na které ta administrátorská práva nepotřebujete. U portable programu stačí, když program máte někde v paměti zařízení (třeba na flash paměti či na SD kartě zastrčené do tabletu). Co přesně znamená \"nainstalovanou\" v androidském prostředí nevím, ale pravděpodobně to znamená něco jiného. ////


V současnosti mají zařízení s OS typu Win (jak \"velká\" desktopová Windows, tak i mobilní WinCE, ať už jim MS říká jak chce) proti androidským výhodu, že na nich uživatel může provozovat libovolný program, včetně vlastnoručně vyrobených. Hledání \"vhodné\" aplikace ke stažení mi až příliš připomíná sisyfovské lovení freewaru z dřevních dob výpočetní techniky. ////


Zneužití zařízení k pořizování video či audio záznamu je další nebetyčná pitomost, srovnatelná se šílenstvím GDPR. Za chvíli budou mít zařízení typu google glasses všichni, a co pak chcete komu zakazovat? Nota bene spuštěný diktafon v kapse nosím na všechna významná jednání. Bude mě někdo šacovat? ////


Resumé? Ať už šikovný učitel umožní používat zařízení BYOD ve vyučování nebo přehnaně opatrná škola  zařízení BYOD zakáže, nikdo nedokáže vyšachovat zařízení BYOD ze života žáků. ////