Chatbot EMA
0 ohodnoť!

BYOD, ano či ne?

Autor
Pavel Bárta
Datum vložení
21. 2. 2019
48 0 10
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

aplikace
BYOD
experiment
Kahoot
testování
zpětná vazba

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Pavel Bárta
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 21. 02. 2019
  • Datum vzniku: 21. 02. 2019
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: odborné vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

E Kocourek 23.2.2019

Komentář

Závěr článku je vynikající, a celý článek je pěkný. Využití prohlížeče při práci se zařízeními BYOD je správné.


Naopak za nevhodné považuji  zmínky o zakoupení jednotných zařízení,  o aplikacích, které vyžadují instalaci klienta a o administrátorovi, který by měl možnost jednotně instalovat aplikace, konfigurovat zařízení a měl by přehled o stavu přístrojů. To vše je v rozporu s principem BYOD.


Kvalitní internetové připojení je užitečné - zejména pokud učitel používá něco jako Kahoot. Naivně se těším na dobu, až internetové připojení nebudete potřebovat a postačí kvalitní připojení intranetové. WiFi síť, která spolehlivě připojí studenty na školní server, který si budou programovat sami učitelé, případně i sami studenti.

Bořivoj Brdička 24.2.2019

Komentář

Pane Kocourku, musím poctivě přiznat, že jste mi chyběl. Nepochopil jsem, jak vystačíte s intranetem. Chcete říci, že se bez spojení se světem mimo školu obejdete?

E Kocourek 25.2.2019

Komentář

Jak (a kdy) vystačím s intranetem? V situacích, kdy pan Bárta používá Kahoot či podobnou aplikaci, která zjišťuje, hodnotí a zaznamenává odpovědi studentů. ////


Snad uznáte, pane Brdička, že tyto informace (odpovědi studentů) nemusí opouštět školu. Síť dokonce může být zorganizována tak, že ty informace ani neopustí učebnu (a jdou od studentů na učitelův počítač), ale přece jen běžnější je ten školní server. Na některých školách to tak funguje. ////


A kdy potřebuji Internet? Někdy asi ano - třeba když se dívám, co pácháte na rvp.cz. Nicméně při běžné hodině je dostupnost Internetu spíše na obtíž - studenti se snadno nechávají rozptylovat od skutečné práce. Při použití školních počítačů a školní sítě lze Internet zablokovat, avšak při využití zařízení BYOD je to obtížné až nemožné (pokud student má své vlastní připojení ...). ////



Jak psával Vernův Arne Saknussemm: KOD FECI. ////


Abych byl úplně přesný, to výše popsané směrování informací (zcela uvniř intranetu) mi funguje pro školní počítače, NE pro BYOD.  Ne že bych to neuměl napsat pro BYOD, ale nemám k dispozici třídu plnou majitelů BYOD. ////

Bořivoj Brdička 25.2.2019

Komentář

Pro zpětnou vazbu uvnitř třídy jistě s intranetem vystačíte. S tím souhlasím. V čem se nikdy neshodneme, je to, jak má vypadat běžná hodina. Museli bychom se nejprve dohodnout, co je cílem výuky, a pak bychom teprve mohli začít zkoumat, zda toho lze dosáhnout bez internetu.
Předem uznávám, že jsou takové cíle, k jejichž dosažení připojení ven ze školy nepotřebujete.

E Kocourek 25.2.2019

Komentář

Toho, v čem se nikdy neshodneme, je mnoho, přemnoho. Nicméně snad uznáte, že pan Bárta nepopisuje žádnou situaci, která by vyžadovala Internet (za předpokladu nahrazení Kahootu lokálním programem). ////


Na oplátku uznávám, že možná existují cíle, k jejichž dosažení potřebujete Internet. Ale máknete si, než takové cíle vymyslíte ... ////

Jiří Hampeis 26.2.2019

Komentář

Bez internetu dnes není možné pracovat. Žáci u nás ve škole mají k dispozici školní WIFI, v hodinách mohou vyhledávat pomocí svých mobilů informace a dále s nimi pracovat, v určitých částech hodin využíváme Kahoot, Socrative, Padlet, Plickers, Moodle, GSuite, ...a jiné aplikace. Zatím nemáme problémy s tím, že by žáci při použití svých mobilů v hodině tuto možnost zneužívali k jiné činnosti na zařízení. A k využití intranetu? Moodle přece musí mít k dispozici ve škole, doma, na dovolené :-)), a přenést výše uvedené aplikace do intranetu je, myslím, nemožné. A učit bez nich? Už nikdy více. Nebo si programovat vlastní a provozovat je na intranetu? Zbytečná práce.

Jiří Hampeis 26.2.2019

Komentář

A k využití BYOD? Podle mě je to jediná cesta, jak efektivně využít zdroje. Nakupovat školní mobilní zařízení? To je drahé a za pár let zastaralé. Žáci se o svá zařízení starají sami. A my je musíme naučit, jak je efektivně využít nejen k telefonování a psaní zpráv na Facebook, ale i ke svému vzdělávání a při každodenních činnostech. A to žáci zatím moc neumí. Bohužel. Mám zkušenost, že časově náročné to ale je. Už i obyčejné připojení k WIFI je pro některé žáky obtížné :-(. Některým nestojí za to se ke školní síti připojit, když jsou tam některé weby blokované,....

E Kocourek 26.2.2019

Komentář

Zbytečná práce?


Kdysi dávno, když ještě vojna dělala z chlapců chlapy, prováděli záklaďáci fůru \"zbytečných prací\" - třeba stavěli mosty odnikud nikam. I ptali se svého velitele, proč že musí dělat tu či onu zbytečnou práci. Z cvičných důvodů, chlapci, vysvětlil jim velitel. ////


Je věcí učitele, aby studenti nedělali zbytečnou práci. Aby třeba naprogramovali lokální aplikaci pro školní server, a při tom programování se naučili něco užitečného. ////


A nebo máme já a pan Hampeis na zbytečnou práci úplně jiná měřítka ... ////

Jan Maršák 26.2.2019

Komentář

\"Z cvičných důvodů, chlapci, vysvětlil jim velitel. ////\" Zřejmě zástupce pro věci politické soudruh poručík Troník.

Jiří Hampeis 27.2.2019

Komentář

Děkuji za vysvětlení, pane Kocourek, dnes zadám žákům za úkol naprogramovat textový editor. Brzy ho budeme potřebovat na výuku :-))). Samozřejmě že s možností sdílení dokumentů a současné práce více žáků na jednom dokumentu v naší lokální síti. Google a Microsofte....váš monopol skončil :-))). A vlastně i škola na tom vydělá, budeme toto řešení prodávat jiným školám. Jen váhám, kolik dní na tento úkol mám žákům dát.


A až žáci opustí školu, jakou lokální síť jim nabídne naše společnost?