Chatbot EMA
5 skvělé

Mění používání digitálních nástrojů náš mozek?

Autor
Ondřej Černý
Datum vložení
8. 2. 2019
76 0 7
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Elena Pasquinelli
internet
mozek
multitasking
počítačové hry
pozornost
struktura mozku
změny

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Ondřej Černý
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 08. 02. 2019
  • Datum vzniku: 07. 02. 2019
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Lukáš Hartmann 8.2.2019

Komentář

Baví mě ta situace, když na jedné straně chodím na přednášky a cvičení, které mají zaměření na práci s igitálníi technologiemi...a na druhé straně jsem na přdnáškách, kde se řeší škodlivost jejich používání. :D 

Každá parta má svá data a své závěry. Pro mě z toho kouká závěr, že zlatá střední cesta, oba extrémy jsou špatně a nejsou cílem. Lidi, kteří neumí odložit mobil ani na pivu s kámošema i ti, kteří se pokřežují, jen co slyší přívlastek digtální.

Bořivoj Brdička 8.2.2019

Komentář

Celkem správné rozhodnutí. Stručně řešeno, je třeba mít ty přístroje pod kontrolou - dokázat je maximálně využít, ne naopak. Nenechat se ovlivňovat. Ono to není moc jednoduché, a tak se mnozí uchylují ke snadným řešením.

Ondřej Černý 9.2.2019

Komentář

Také to tak vidím - proto třeba nemyslím, že je rozumný striktní zákaz mobilů ve škole namísto toho, aby se žákům nabízely alternativní činnosti a zároveň se jim ukázaly užitečné možnosti využití digitálních technologií pro další sebevzdělávání nebo další přínosy v běžném životě. Základní informace o bezpečném používání a možných nebezpečích nevyjímaje. Volání, ve stylu "Zakažte nám to! Vždyť my si pak spolu o přestávkách ani nepovídáme!", co jsem zaznamenal uváděné v diskuzích dokonce od některých žáků, mi přijde jako rezignace na nácvik výše zmíněné sebekontroly. Takže jsem také pro ten "zlatý střed" - určitá pravidla, kdy technologie odložit - ano, ale zároveň je co nejvíce vhodně využívat.

Jan Maršák 17.2.2019

Komentář

K otázce uvedené v titulku k tomuto článku viz též rozhovor s neurologem MUDr. Martinem Janem Stránským v Lidových novinách ze 16.2.2019 ( str.11): Mobily připravují mozek o humanitu.

Bořivoj Brdička 18.2.2019

Komentář

S panem doktorem Stránským jsem měl to potěšení probrat problematiku osobně. Používá většinou stejné výsledky výzkumů, jaké jsou citovány v mé studii:
Proč mobily ve škole zakazovat.
Výsledky si upravuje tak, aby vyhovovaly zákazům. Měl jsem ten dojem, že pochopil, že jen nahrává zapřisáhlým odpůrcům technologií, kteří by je nejraději smetli z povchu země. To by bylo hezké! Vzhledem k tomu, že to nejde, je naší povinnosti (teď myslím též učitelů), naučit děti s těmi jejich mobily pracovat tak, aby je to obohacovalo, ne naopak.

Jan Maršák 18.2.2019

Komentář

Ad Bořivoj Brdička: \"....je naší povinnosti (teď myslím též učitelů), naučit děti s těmi jejich mobily pracovat tak, aby je to obohacovalo, ne naopak.\" Pane doktore, v této obecné rovině s tím nelze než souhlasit. Zásadním problémem zřejmě bude, jak toho konkrétně a efektivně u dětí dosahovat. Navíc, děti velmi intenzívně užívají mobily i mimo školu či rodinu. A tam pak, potenciálně rizikové použití mobilů dětmi, můžeme jen stěží nějak konkrétně ovlivnit.

Bořivoj Brdička 18.2.2019

Komentář

Vím, že chci moc! Ale jsem přesvědčen, že je naší povinností se snažit ovlivnit i to, co děti dělají mimo školu a rodinu - tedy v informálním vzdělávacím prostředí. Přijde vám to možná hodně obtížné, ale dostanou-li smysluplný úkol, funguje to. Řekl bych, že od určitého věku lze působit i na jejich chápání rizik nadměrného kontaktu. Výsledky zkoumání vlastností generace Z tomu nasvědčují.
Nesmíme hned \"házet flintu do žita\"!