Karetní hra „Kvarteto" - využití kovů
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Karetní hra podporující zábavnou formou poznávání využití kovů. Kovy jsou seřazeny do čtveřic dle podobného využití.
Karetní hra podporující zábavnou formou poznávání využití kovů. Kovy jsou seřazeny do čtveřic dle podobného využití.
kov
název
vlastnost
využití
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Marek Killar
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 03. 01. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Miroslav Melichar
3.1.2011
Komentář
Materiál je po věcné stránce chybný stejně jako podobné materíály autora Karetní hra Černý Petr Kovy 1 a 2.
1. Materíály se prý zabývají kovy, ale některé uvedené prvky kovy jasně nejsou (Ge, Si, B)
2. Uvedené fotografie někdy předstsvují skutečně prvek (což odpovídá uvedeným názvům), ale jindy jde o rudu kovu. (Zajímalo by mě opravdu, zda si tohle pan autor uvědomuje nebo ne.)
3. Na fotografiích nejsou konkrétní kovy moc rozlišitelné - žák, který se je naučí rozeznávat na těchto fotografiích, je v praxi stejně nepozná. (Tento cíl se snad mohl vztahovat k oběma Černým Petrům.)
4. Použití prvků je někdy problematické - např. Si při výrobě skla? To vyznívá jako, když vyrobíme křemík a z něj pak sklo. Podobně B v lékařství je asi jako kyselina boritá, ale ta se nedělá z volného bóru. Proti tomu lsitiny kovů se dělají z jednotlivých volných kovů.
5. Očekávaný výstup tohoto DUMU "využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů" nemá zrovna moc společného ani s anotací materiálu ani s jeho obsahem. Připomíná mi to opět krásné doby, kdy jsme psávali jako výchovný cíl "oslavit výročí narození V.I.Lenina" třeba k příkladům na Pythagorovu větu.
6. Jaké jsou reálné výstupy všech 3 materiálů? Jsou vůbec nějaké? U tohoto posledního DUMu jde o konkrétní příklady praktického využití některých kovů (účinek narušují uvedené nedostatky). U obou Černých Petrů jde snad jen o to na chvíli žáky zabavit - nemohou se naučit ani to, který prvek je kov a který ne, ani to, jak konkrétní kovy vypadají.
1. Materíály se prý zabývají kovy, ale některé uvedené prvky kovy jasně nejsou (Ge, Si, B)
2. Uvedené fotografie někdy předstsvují skutečně prvek (což odpovídá uvedeným názvům), ale jindy jde o rudu kovu. (Zajímalo by mě opravdu, zda si tohle pan autor uvědomuje nebo ne.)
3. Na fotografiích nejsou konkrétní kovy moc rozlišitelné - žák, který se je naučí rozeznávat na těchto fotografiích, je v praxi stejně nepozná. (Tento cíl se snad mohl vztahovat k oběma Černým Petrům.)
4. Použití prvků je někdy problematické - např. Si při výrobě skla? To vyznívá jako, když vyrobíme křemík a z něj pak sklo. Podobně B v lékařství je asi jako kyselina boritá, ale ta se nedělá z volného bóru. Proti tomu lsitiny kovů se dělají z jednotlivých volných kovů.
5. Očekávaný výstup tohoto DUMU "využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů" nemá zrovna moc společného ani s anotací materiálu ani s jeho obsahem. Připomíná mi to opět krásné doby, kdy jsme psávali jako výchovný cíl "oslavit výročí narození V.I.Lenina" třeba k příkladům na Pythagorovu větu.
6. Jaké jsou reálné výstupy všech 3 materiálů? Jsou vůbec nějaké? U tohoto posledního DUMu jde o konkrétní příklady praktického využití některých kovů (účinek narušují uvedené nedostatky). U obou Černých Petrů jde snad jen o to na chvíli žáky zabavit - nemohou se naučit ani to, který prvek je kov a který ne, ani to, jak konkrétní kovy vypadají.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.